کد خبر: ۱۶۷۲۵۷
۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۲/۴

صادرات ۵ گروه بورسی و غیربورسی با کاهش ۱۵ درصدی به ۲۸.۲ میلیارد دلار  رسید
در سال گذشته:

صادرات ۵ گروه بورسی و غیربورسی با کاهش ۱۵ درصدی به ۲۸.۲ میلیارد دلار رسید

صادرات ۵ گروه بورسی و غیربورسی در سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی وزن و ارزش به ۲۸.۲ میلیارد دلار رسید اما ۸۰ درصد از صادرات ۳۵ میلیارد دلاری را شامل شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان توسعه تجارت با انتشار گزارشی از صادرات ۲۶ گروه کالایی صنایع بورسی و غیربورسی اعلام کرد : در حالی صادرات سال گذشته با کاهش ۱۵ و ۱۵ درصدی در دو متغیر وزن و ارزش به ۱۱۳.۶ میلیون تن به ارزش ۳۵ میلیارد دلار رسید که ارزش صادرات پنج گروه پتروشیمی و میعانات گازی، گروه‌های کالایی صنایع معدنی فلزی، خشکبار، میوه‌ و تره‌بار و محصولات پلیمری بیش از ۲۸.۲ میلیارد دلار معادل ۸۰ درصد کل صادرات بود .

براساس این گزارش، صادرات گروه پتروشیمی، پایه نفتی و میعانات گازی ، بیش از ۵۷.۹ میلیون تن به ارزش ۱۷.۵میلیارد بود که با کاهش ۲۰ و ۷ درصدی ارزش و وزن همراه بود.

صادرات یخش صنعت هم (شامل۱۰ گروه محصولات پلیمری، نساجی، پوشاک و کفش، شیمیایی، ماشین‌سازی و تجهیزات، لوازم خانگی، صنایع برق و الکترونیک، محصولات سلولزی، خودرو و نیروی محرکه، صنایع نوین، پیشرفته و دارو و سایر تولیدات صنعتی ) با رشد ۱۲ درصدی وزن و کاهش ۱۳ درصدی ارزش به ۳.۵ میلیون تن به ارزش ۳.۵ رسید .

در این میان ، محصولات پلیمری با وجود کاهش ۹ و ۱۳ درصدی وزن و ارزش ، بیشترین ارزآوری را با صادرات ۸۵۶ هزار تن به ارزش یک‌میلیارد دلار ثبت کرد.

صادرات بخش کشاورزی و صنایع غذایی هم ( شامل شکبار، میوه و تره‌بار، صنایع‌تبدیلی، شیرینی و شکلات و فرآورده‌ها، محصولات حیوانی و صنایع وابسته، محصولات لبنی و گل و گیاه دارویی، خوراکی و زینتی ) با رشد ۲۶ و ۸ درصدی وزن و ارزش به بیش از ۸.۸ میلیون تن محصولات به ارزش ۶.۱ میلیارد دلار بالغ شد .

در بخش معدن و صنایع معدنی هم (شامل صنایع معدنی فلزی، صنایع معدنی غیرفلزی، سایر صنایع معدنی فلزی، سایر صنایع معدنی غیرفلزی، سایر معدن غیرفلزی و سایر مواد معدنی فلزی ) که با کاهش ۱۱ و ۲۴ درصدی ارزش و وزن همراه بود بالغ بر ۴۳.۳ میلیون تن به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار، صادرات شد .

صادرات فرش و صنایع‌ دستی هم شامل ۲۵ هزار تن به ارزش ۱۳۱ میلیون دلار بود که کاهش ۶۸ و ۱۵ درصدی ارزش و وزن مواجه بود . 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ