کد خبر: ۱۶۷۴۹۷
۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۲/۱۰

هزینه مضاعف بخش خصوصی با پرداخت اسناد خزانه در طرح های عمرانی
نماینده مجلس اعلام کرد:

هزینه مضاعف بخش خصوصی با پرداخت اسناد خزانه در طرح های عمرانی

نماینده مجلس با انتقاد از عدم پرداخت بدهی عمرانی دولت به بخش خصوصی گفت: سازمان برنامه و بودجه باید ساز و کاری برای جبران هزینه های تنزیل ناشی از فروش اسناد خزانه تعیین کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی بخشی پور درباره مشکلات مربوط به پرداخت بدهی عمرانی دولت به بخش خصوصی به خانه ملت گفت: به دلیل کاهش نقدینگی عمرانی در بودجه سنوات اخیر، بخش عمده‌ای از بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق ارائه اسناد خزانه با سررسیدهای یک تا چندساله از سوی دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌ شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی و تحریم‌ها ،پیمانکاران و سازندگان برای تامین نقدینگی، پیشبرد و اجرای طرح های مورد تعهد، ناچار به فروش اسناد خزانه، قبل از سررسید و تحمل هزینه تنزیل بالایی بوده که باعث می‌شود هزینه‌های مضاعفی به بخش خصوصی تحمیل شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ادامه چنین روندی باعث کاهش روز افزون توان پیمانکاران، توقف و تعطیلی ناخواسته طرح ها و خروج آنها از این عرصه خواهد شد.

بخشی‌پور گفت: سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به بررسی کارشناسی و تعیین ساز و کاری در خصوص نحوه جبران هزینه های تنزیل ناشی از فروش اسناد خزانه اقدام و در قالب بخشنامه، ابلاغ کند که باعث می‌شود بخشی از ضرر و زیان آنها جبران و چرخ طرح های عمرانی بطور کامل متوقف نشود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ