کد خبر: ۱۶۷۵۰۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۲/۱۰

واکنش منفی به مصوبات جدید سازمان بورس و درخواست مقاومت از همتی!
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مدعی شد:

واکنش منفی به مصوبات جدید سازمان بورس و درخواست مقاومت از همتی!

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به مصوبات جدید سازمان بورس گفت: رییس بانک مرکزی باید در برابر تخصیص منابع صندوق توسعه ملی و ممنوعیت استفاده از وام بانکی می ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در واکنش به مصوبات 3+7 هیات دولت برای بهبود بازار سهام در توییتر اعلام کرد: تلاش مجلس و دولت ارزشمند است اما رییس بانک مرکزی باید در برابر دو مورد از 10 فرمان می ایستاد.

1. سال 99 تسهیلات بانکی به مقصد بورس بازی چند برابر تسهیلات کمک به اقتصاد کرونا بود.

2. دست بردن به سهم 85 میلیون نفر از صندوق توسعه ملی منصفانه نیست، به ویژه وقتی ارز نیست و چاپ پول...

بنابراین گزارش، مهمترین مصوبه سازمان بورس، تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه و معادل 200  میلیون دلار است . همچنین مقرر شد ممنوعیت شرکت های سرمایه گذاری و کارگزاری ها در استفاده از تسهیلات بانکی ، لغو شود . سومین مصوبه هم مربوط به امکان 5 ساله سرمایه گذاران در صورت خرید سهام است .

7 پیشنهادی هم که باید توسط سران قوا ، تصمیم گیری و نهایی شود شامل تخصیص 80 درصد درآمد ناشی از مالیات نقل و انتقال سهام در سال  1400 به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه ، معافیت مالیاتی سود انباشته شرکت ها هنگام استفاده در افزایش سرمایه ، امهال مالیاتی یک ساله 50 درصد از منابع مربوط به خرید سهام شرکت ها ، لغو 3 ساله ممنوعیت خرید سهام توسط بانک ها، مجاز بودن سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه  ، انتشار 20 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی با تضمین دولت توسط دو صندوق تثبیت بازارسرمایه و توسعه بازار و جبران زیان خریداران صندوق دولتی پالایشی و بانکی از محل سهام یا موارد دیگر است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» محرم | ساعت ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۲/۱۰
0
1
پاسخ
خاندوزی
بورس نیاز به کمک شماها ناردرید.لطفا دست گدایی
خود را از بورس بردارید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ