کد خبر: ۱۶۷۵۰۷
۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۲/۱۰

برکناری مسئول مستقیم فایل صوتی ظریف ، توجیه نامه + اولین موضع روسیه

برکناری مسئول مستقیم فایل صوتی ظریف ، توجیه نامه + اولین موضع روسیه

ادامه تبعات انتشار فایل صوتی وزیر خارجه با برکناری و توجیه رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و اعلام اولین موضع روسیه همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین ترکش ها از انتشار فایل صوتی و جنجالی محمد جواد ظریف با برکناری ، توجیه و اعلام موضع روسیه همراه شده است.

براساس این گزارش،  حسن روحانی که با افزایش انتقادات در آخرین هفته های عمر دولت مواجه شده ، حسام‌الدین آشنا را بعد از 7 از ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری را برکنار وعلی ربیعی سخنگوی دولت را جانشین وی کرد .

آشنا هم با انتشار مطلبی با عنوان "راه‌زنان حرفه‌ای، شبیخون سیاسی زدند" اعلام کرد : "برنامه‌ کارنامه : آن سوی دولت" با هدف ثبت تلاش‌ها، دستاوردها و تجارب وزرا و معاونین رئیس‌جمهور اجرا و مقرر شده‌ بود گزیده خروجی‌های تصویری و مکتوب در توافق با مصاحبه‌شوندگان و با اعمال ملاحظات ضروری از طریق صدا و سیما، نمایش خانگی، مطبوعات و کتاب در دسترس عموم قرار گیرد و نسخه قابلِ انتشار محدود آن نیز طبق استانداردهای مرسوم، آرشیو شود.

برخی راه‌زنان حرفه‌ای با شبیخونی سیاسی، تلاش دارند تا ضرورت این اقدام تاریخی زیر سوال برود و با سرقت و انتشار نابهنگام فایلی صوتی، موجب شده‌اند تا یک برنامه‌سازی آموزنده، روشمند و غیرمحرمانه، مورد سوء استفاده سیاسی و رسانه‌ای قرار گیرد و در قامت یک معضل سیاسی و امنیتی جلوه‌کند.

امیدوارم مسئولان ذی‌ربط به جای دراز کردن حکیم‌باشی، حداقل یک مسیر نفوذ را شناسایی کنند تا مشخص شود رئیس جمهور برای کاوش دقیق، شفاف و بدون ملاحظه در باره چگونگی دست‌اندازی به این میراث ملی هیچ خط قرمزی ندارد.

خوش بود گر محک تجربه آید به میان / تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

براساس این گزارش درحالی زمزمه هایی مبنی بر ممنوع خروج شدن 20 نفر در ارتباط با این مضوع  شنیده که دادستان تهران از عدم دستگیری هیچ فردی خبر داد .

اولین واکنش رسمی روسیه که یکی از محورهای اصلی و جنجالی فایل صوتی ظریف هم بود ، مشخص شد و سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد : مسکو فقط مواضع رسمی ایران که بارها از زبان مقامات تهران بیان شده را مد نظر قرار می‌دهد . تفاسیر فایل صوتی در بحبوحه مذاکرات وین تنها به زیان این مذاکرات است اما تلاش ها برای احیای برجام ادامه دارد و روسیه ترجیح می‌دهد بر مبنای عمل قضاوت کند و نه بر مبنای اظهارات نسنجیده و ناروا .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ