کد خبر: ۱۶۷۵۱۴
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۲/۱۰

اثر اولیه ادامه سیاست های پولی فدرال رزرو بر دلار جهانی و طلا

اثر اولیه ادامه سیاست های پولی فدرال رزرو بر دلار جهانی و طلا

در پی ادامه سیاست های انبساطی و چاپ پول فدرال رزرو، دلار در مقابل تمام ارزها تضعیف، نرخ بازدهی اوراق قرضه کاهش و طلا افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اقتصادنیوز، دلار آمریکا در واکنش به سخنرانی اخیر جروم پاول رئیس فدرال رزرو و در ادامه سیاست های انبساطی و چاپ پول در مقابل تمام ارزها تضعیف، نرخ بازدهی اوراق قرضه کاهش و طلا افزایش پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، در حالی که انتظار نمی رود هیچ تغییری اساسی در سیاست پولی بانک فدرال رخ دهد، سرمایه گذاران می خواهند اطمینان حاصل کنند نظر پاول با وجود بهبود داده های اقتصاد کلان آمریکا، همچون گذشته بر تغییر نکردن روند سیاست پولی و افزایش ندادن نرخ بهره باقی می ماند. لذا توجه بیشتری به هرگونه اشاره خلاف این تصمیم ظرفیت کاهش قیمت دارد.

در مقابل برخی دیگر تاکید دارند با توجه به تزریق سنگین پول برای حمایت اجتماعی در کنار خرید اوراق احتمالا تورم در اقتصاد آمریکا ظاهر شود. این اتفاق به نفع قیمت طلا است و می تواند قیمت را به بالای 1800 دلار ببرد.

نرخ بهره طبق انتظارات در سطح پیشین باقی ماند و تغییری در چشم انداز سیاست های پولی اعمال نشد.

زمان کاهش خرید اوراق خزانه داری هنوز فرا نرسیده و انتظار افزایش نرخ تورم بالاتر از سطح هدف وجود دارد ولی انتظار می رود موقتی باشد و سیگنالی برای متقاعد کردن فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره نیست.

اگرچه بخش های آسیب دیده در حال بهبود بوده و وضعیت بازار کار بهبود پیدا کرده است اما نرخ بیکاری با سطح قبل از کرونا فاصله دارد. فدرال رزرو علی رغم داده های خوب بخش اشتغال، درباره بازار کار ابراز نگرانی کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ