کد خبر: ۱۶۷۶۱۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۲/۱۳

خرید سهام شرکت قندی توسط
با ابطال معامله واگذاری صورت گرفت:

خرید سهام شرکت قندی توسط "وتجارت" و کسر درآمد واگذاری از سود سال ۹۹

بانک تجارت با ابطال معامله واگذاری سهام شرکت قند یاسوج توسط خریدار از تحصیل ۸۳.۲۴ درصدی سهام آن به مبلغ ۴۷.۶ میلیارد تومان و کسر درآمد واگذاری از سود سال ۹۹ بانک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک تجارت با ابطال معامله واگذاری سهام شرکت قند یاسوج توسط خریدار از تحصیل 83.24 درصدی سهام آن به مبلغ 47.6 میلیارد تومان و کسر درآمد واگذاری از سود سال 99 بانک خبر داد.

براین اساس، "وتجارت" اعلام کرد: با عنایت به عدم ایفای تعهدات قرارداد واگذاری سهام شرکت فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج (سهامی خاص) از سوی خریدار و اقدامات حقوقی و قضایی صورت گرفته به منظور استیفای حقوق بانک و سهامداران، طرح دعوی بانک علیه خریدار منجر به صدور دادنامه بدوی دایر بر اعلام بطلان قرارداد صلح سهام موضوع خواسته از تاریخ انعقاد و اعلام بطلان انتقالات انجام شده پس از تاریخ مذکور شده و با پیگیری‌های بعدی این رای قطعیت یافته و متعاقب صدور اجراییه 14 مهر سال 99 مفاد دادنامه‌های صادره له بانک در روزنامه رسمی 28 آبان 99 منتشر شده است.

به این ترتیب، 83.24 درصد سهام این شرکت به قیمت 5 میلیون و 727 هزار و 240 تومان و جمع مبلغ معامله 47.6 میلیارد تومان در پنجم اسفند ماه خریداری شده که 47.6 میلیارد تومان به حساب بهای تمام شده سهام مذکور در سرفصل سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت بانک ثبت و 21.6 میلیارد تومان نیز به حساب بدهکاری شرکت فوق (معادل مبالغ پیش از واگذاری) منظور شد. با عنایت به ابطال معامله، مبلغ 26 میلیارد تومان که بابت درآمد واگذاری منظور شده بود از سود سال 99 بانک کسر شده است. ارزشگذاری سهام مسترد شده توسط کارشناسان رسمی دادگستری در دستور کار بانک قرار داشته و توسط اسناد بعدی اطلاع‌رسانی لازم در این رابطه صورت خواهد پذیرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ