کد خبر: ۱۶۷۶۲۰
۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۲/۱۳

توافق با ایران درباره تبادل زندانیان و آزادسازی بدهی صحت ندارد
دو مقام وزارت خارجه آمریکا و انگلیس:

توافق با ایران درباره تبادل زندانیان و آزادسازی بدهی صحت ندارد

سخنگو و مقام وزارت خارجه آمریکا و انگلیس توافق با ایران در خصوص تبادل زندانیان و آزادی یک زندانی امنیتی در ازای آزادسازی بدهی لندن را رد کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از الجزیره، ند پرایس درباره تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی گفت: توافقی در خصوص تبادل زندانیان با ایران حاصل نشده اما همیشه موضوع زندانیان بازداشت یا مفقود شده در ایران را مطرح کرده و تا زمانی که آنها به خانواده‌ها برگردانده شوند، توقف نخواهیم کرد.

بر اساس این گزارش،  طبق اعلام منابع ایرانی ، تهران در مقابل آزادی ۴ ایرانی، ۴ آمریکایی متهم به جاسوسی را آزاد خواهد کرد اما به هویت افرادی که قرار است توسط آمریکا آزاد شوند، اشاره‌ نشده است.

همچنین دومنیک راب وزیر خارجه انگلیس درباره پرداخت بدهی تسلیحاتی انگلیس به ایران به تایمز رادیو گفت: بدهی 400 میلیون پوندی پرداخت می شود اما ادعای آزادی یک زندانی امنیتی در ازای آزاد سازی بدهی لندن به تهران، صحت ندارد.

شبکه المیادین به نقل از منابعی با بیان اینکه مذاکرات امنیتی مشابهی میان طرف ایرانی و انگلیسی انجام شده، اعلام کرده لندن 400 میلیون پوند بلوکه‌شده از دارایی‌های ایران در انگلیس را آزاد خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ