کد خبر: ۱۶۷۶۳۴
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۲/۱۳

برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی از SME ها با اختصاص مبلغ تا ۱۰۰ هزار میلیاردی

برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی از SME ها با اختصاص مبلغ تا ۱۰۰ هزار میلیاردی

رییس بانک مرکزی با اشاره به مزایای شرکت های کوچک و متوسط از برنامه پشتیبانی مالی در سال ۱۴۰۰ با اختصاص مبلغ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه در گردش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی درخصوص برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی از SME  ها طی یادداشتی در اینستاگرام اعلام کرد: دیروز رهبر معظم انقلاب با اشاره به لزوم فعال شدن کارگاه های کوچک و متوسط در کنار گارگاه های بزرگ تاکید کردند، گسترش این کارگاه ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه ساز تولد ثروت برای عموم مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط هستند.

بنگاه های کوچک و متوسط که از آنها تحت عنوان SME  ها ذکر می شود، امروزه به عنوان یکی از مسیرهای اصلی رشد و توسعه پایدار مبتنی بر دانش در کشورها شناخته می شوند. ارزش افزوده بالا، نوآوری، اشتغال آفرینی و انعطاف پذیری بیشتر از مزایای این بنگاه ها است.

بانک مرکزی در چند سال گذشته برنامه جدی برای افزایش میزان تامین مالی SME ها داشته است. در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار واحد کوچک و متوسط از حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره مند شدند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۵۷ درصدی داشته است.

برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی مالی از SME ها در سال ۱۴۰۰ اختصاص مبلغی تا حد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه در گردش به این شرکت‌ها با هدف گسترش نقش آنها در تولید و اشتغال است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ