کد خبر: ۱۶۷۶۴۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۲/۱۴

تحلیلی از سهم بازار سه اپراتور ارتباطی/ بیشترین رشد از آن همراه اول

تحلیلی از سهم بازار سه اپراتور ارتباطی/ بیشترین رشد از آن همراه اول

طبق آخرین گزارش رگولاتوری در سالِ ۹۹، سهم بازار دو اپراتور همراه اول و رایتل با رشد ۰.۵۱۶ و ۰.۰۴۵ درصدی روبرو شد اما ایرانسل ریزش ۰.۵۴۹ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آخرین گزارش آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وضعیت تجاری اپراتورهای تلفن همراه در سالِ ملقب به کرونا که اوج شیوع این ویروس بود با تغییرات معناداری مواجه شده است.

در بازه زمانی سال 99، وظیفه اپراتورهای ارتباطی سنگین‌تر و به یکباره ترافیک عجیب و بی‌سابقه‌ای به شبکه آنها تزریق شد که برای تاب‌آوری مجبور به افزایش ظرفیت‌های زیرساختی و پهنای‌باندی جهت پاسخگویی به نیاز مردم دورکار و خانه‌نشین شدند تا در آن شرایط بحرانی راه‌های ارتباطی‌ به بیرون قطع نشود.

بر همین اساس بسیاری از کسب‌وکارها به پلتفرم‌های آنلاین پیوستند. از طرفی آموزش و تحصیل آنلاین شد، اغلب گردهمایی‌ها و مراسم‌های دینی و آئینی بر بستر دیجیتال ارائه شدند و نهایتا بسیاری از مشاغل خرد مبتنی بر فضای دیجیتال ساختار یافتند و شکل گرفتند. بنابراین انتظار می‌رفت وضعیت سهم بازار اپراتورهای بزرگتر ارتباطی بیش از بازیگران کوچکتر رشد کند و این موضوع حتی در بسیاری از تحلیل‌های رسانه‌ای نیز مورد بحث قرار گرفت.

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به عنوان یکی از دو اپراتور بزرگ ارتباطی در این یک سال طلایی برای اپراتورهای تلفن همراه با ریزش سهم بازار مواجه شد که بسیار عجیب است در حالی که اپراتورهای همراه اول و رایتل توانستند از فرصت بوجود آمده ناخواسته، نهایت استفاده را ببرند و به بهره‌برداری‌های تجاری بپردازند و مشترکان بیشتری جذب شبکه کنند.

شاید همین امتیاز، ظرفیتی را برای همراه اول ایجاد کرد تا رکورد سرعت اینترنت ایران را جابجا کند و بتواند تاکنون بر بام فناوری 5G به عنوان اپراتور پرچمدار بایستد. اگر مجموع اقدامات همراه اول در راه‌اندازی بسترهای دیجیتال لازم برای دورکاری ارگان‌های دولتی و حکومتی، سازمان‌ها و کسب‌ و کارها، پیاده‌ سازی پلتفرم یکپارچه آموزش مجازی با عنوان شاد و پیاده‌سازی فناوری 5G روی شبکه واقعی برای اولین بار را در نظر گرفت در این رشد بی‌تأثیر نبوده است.

مقایسه گزارش جدید رگولاتوری حوزه ارتباطات تا پایان سه ماهه چهارم 99 با گزارش تا پایان سه ماهه چهارم 98، نشان می‌دهد همراه اول و رایتل در سال کرونایی با رشد سهم بازار 0.516 و 0.045 درصدی مواجه شده و ایرانسل نیز با ریزش 0.549 درصدی روبرو شده است.

همین رویه و الگو در فصول پاییز و زمستان 99 نیز اتفاق افتاده و همراه اول و رایتل با رشد 0.241 و 0.184 درصدی و ایرانسل با افت 0.424 درصدی مواجه شده است.

جدیدترین آمار سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه (زمستان 99) با فصل قبل و مدت مشابه سال گذشته‌ ارائه و مقایسه آن نیز در جدول بعدی لحاظ شده است.

جدول تحلیلی و بررسی تغییرات

با انتقال اعداد جدول آماری به نمودار، وضعیت کلی روند حرکتی سه اپراتور اصلی تلفن همراه به این صورت بوده است:

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ