کد خبر: ۱۶۷۶۸۳
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۲/۱۵

تحریم شکسته شده و به زودی برداشته می شود/ فروش ۳۵ هزار میلیارد سهام
رئیس جمهور:

تحریم شکسته شده و به زودی برداشته می شود/ فروش ۳۵ هزار میلیارد سهام

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در سال گذشته و فروش ۳۵ هزار میلیارد سهام دولتی گفت: تحریم شکسته شده و اگر دغل بازی نشود و گزارش ها درست به مردم برسد به زودی برداشته می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به انجام مذاکرات احیای برجام در وین اعلام کرد: تحریم رسماً شکسته شده و اگر سیاه کاری و دغل بازی نشود و گزارش ها درست به مردم برسد به زودی برداشته خواهد شد. کاهش نرخ دلار و بالا رفتن ارزش پول ملی یعنی کاهش تورم. آمریکا و طرف های برجامی راهی جز این ندارند که به قانون برگردند و به تعهدات کامل عمل کنند.

در مسیر واکسن قدم مهمی برداشته و شرکت های خصوصی به میدان آمدند. در ماه های پیش رو  میلیون ها دز واکسن وارد می شود . دست بخش خصوصی برای واردات واکسن باز گذاشته می شود. تا پایان تیر به کلیه افراد در معرض خطر واکسن تزریق می شود.

با اینکه سال 99 یکی از سخت‌ترین سال‌ ها بود و کل وابستگی بودجه به نفت و میعانات دو درصد بود و این بی سابقه است. بودجه عمرانی بیش از آنچه مصوب بود، عمل شد و این هم در تاریخ بی سابقه است. بیشترین کمک در سال 99 به حقوق بازنشستگان شد. درصد حقوق آنهایی که کمتر از 4 میلیون می‌گرفتند اضافه شد. حقوق مستمری بگیران بیش از 2.5 برابر اضافه شد. همچنین 108 هزار میلیارد تومان بابت انواع یارانه در سال گذشته پرداخت شد.

نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان برای کرونا پرداخت شده یعنی چه آنهایی که پرداخت شده و چه آنهایی که وام داده شده بیش از 100 هزار میلیارد تومان است. از طرف دیگر دو قسط سهام عدالت در سال 99  یعنی دو تا 30 درصد پرداخت شد. براین اساس،  600 هزار میلیاردتومان به عناوین مختلف مثل وام، بلاعوض ، سهام عدالت پرداخت شده که در تاریخ بی نظیر است.

سهام دولتی که قرار بود به فروش رفته و در بودجه مشکلات را حل کند بنا بود 12 هزار میلیارد باشد که به جای آن 35 هزار میلیارد سهام به فروش رفت. به هر حال اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته است. 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ