کد خبر: ۱۶۷۹۹۶
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۲/۲۵

کانادا به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی اقامت دائم می‌دهد

کانادا به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی اقامت دائم می‌دهد

وزارت مهاجرت کانادا اعلام کرد: دولت این کشور مسیری را برای اعطای اقامت دائم به خانواده قربانیان سانحه هواپیمای اوکراینی در ایران ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از گلوبال نیوز، مارکو مندیسینو وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد: دولت این کشور می‌خواهد مسیری را برای اعطای اقامت دائم به خانواده قربانیان سانحه هواپیمای اوکراینی در ایران ایجاد کند.

اوتاوا همچنان به دنبال فشار بر ایران در راستای شفاف‌سازی در تحقیقات مربوط به سقوط پرواز 752 است. خانواده قربانیان سقوط این هواپیما به حمایت بیشتری نیاز دارند. البته دولت کانادا مشخص نکرده چه تعداد از این خانواده‌ها را خواهد پذیرفت.این قانون در ماه می سال آینده اجرایی خواهد شد. اشخاص سببی یا نسبی از جمله همسران، فرزندان، نوه‌ها، مادران، پدران و... که با قربانیان فامیل بوده‌اند می‌توانند برای دریافت اقامت اقدام کنند.

بنابراین گزارش، ژانویه سال 2020 مصادف با 2 دی سال 98 پدافند هوایی ایران به اشتباه پرواز 752 خطوط هوایی اوکراین را با یک موشک کروز اشتباه گرفت و با دو موشک آن را مورد هدف قرار داد که در این حادثه 176 نفر جان خود را از دست دادند. حدود 100 نفر از قربانیان در کانادا مراوده داشته و 55 نفر از آنها شهروند این کشور محسوب می‌شدند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ