کد خبر: ۱۶۸۱۳۴
۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۲/۲۸

احتمال مالکیت ۸۹ هزار میلیارد تومانی شرکت ها در خرداد و عرضه اولیه سهام
عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد:

احتمال مالکیت ۸۹ هزار میلیارد تومانی شرکت ها در خرداد و عرضه اولیه سهام

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی از احتمال وگذاری سهام شرکتها به ارزش ۸۹ هزار میلیارد تومان در خرداد و امکان عرضه اولیه سهام برای تامین هزینه۵۰ هزارمیلیارد تومانی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکبر شوکت با اشاره به هزنیه ماهانه ۳.۵ تا ۴ و سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به مهر گفت: درصورت عدم پرداخت به موقع منابع مالی و سهام مربوط به این قانون توسط دولت به تأمین اجتماعی، قطعا" مشکلات زیادی در پیش و اجبار به واگذاری برخی دارایی‌ها برای پرداخت حقوق بازنشستگان خواهد شد .

وی افزود: سهام شرکت‌هایی که داده می‌شود، باید برای بازنشستگانی که هر ماه حق بیمه پرداخت می‌کنند، سرمایه‌گذاری شود اما در عوض برای پرداخت حقوق بازنشستگان صرف خواهد شد و پس از چند سال ۴۰۰۰ میلیارد به صدها هزار میلیارد تومان می‌رسدو تا آن زمان دولت بدهی را داده و اما سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق‌ها، دیگر اعتباری نخواهد داشت .

این عضو هیات امنا ادامه داد: برای پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری ، جلساتی برگزار و سازمان خصوصی‌سازی درحال بررسی شرکت‌ها برای واگذاری به سازمان تأمین اجتماعی است که امید است خرداد ، تکلیف این واگذاری‌ها مشخص شود. چرا که تأمین اجتماعی نمی‌تواند چند ماه پرداختی‌ها را از فروش اموال انجام دهد و ماهانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق و متناسب‌سازی از بانک پول قرض بگیرد.

به گفته شوکت ، انتظار می رود شرکت‌هایی سودآور ، مشمول واگذاری به تامین اجتماعی باشند تا زمینه پذیرش و عرضه اولیه سهام در بورس و فرابورس فراهم و سوددهی به همراه داشته باشند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ