کد خبر: ۱۶۸۱۴۱
۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۲/۲۸

وضعیت صنعت و بازار خودرو امروز در کمیسیون صنایع مجلس بررسی می شود

وضعیت صنعت و بازار خودرو امروز در کمیسیون صنایع مجلس بررسی می شود

کمیسیون صنایع و معادن مجلس امروز وضعیت صنعت و بازار خودرو را با حضور وزیر صنعت، رئیس شورای رقابت، مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا و رئیس انجمن قطعه‌سازان بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کمیسیون صنایع و معادن مجلس امروز وضعیت صنعت و بازار خودرو را با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، رضا شیوا رئیس شورای رقابت، مدیران عامل ایران‌ خودرو و سایپا و رئیس انجمن قطعه‌سازان بررسی می کند.

گردهمایی چند باره مسئولان و سیاستگذاران صنعت خودرو در حالی به منظور اخذ پیشنهادهای دست‌اندرکاران این بخش در جهت برون رفت از شرایط زیانبار خودروسازان، کمبود عرضه، حضور فعالانه واسطه‌گران و دلالان، خروج تقاضای مصرفی، کیفیت پایین خودروهای تولیدی و ... فراهم شده که طرح ساماندهی بازار خودرو با محوریت عرضه خودرو در بورس کالا در چند‌قدمی تصویب است اما در چند مورد محل اختلاف بین وزارت صنعت، خودروسازان و مجلسی ها است.

موافقان طرح ساماندهی بازار خودرو با محوریت عرضه خودروهای داخلی در بورس کالا بر این باورند شفافیت حاکم بر بازار سرمایه امکان نظارت دقیق بر روند فعالیت‌های انجام شده در بستر بازار را گسترش می‌دهد. از این‌رو، قیمت‌سازی یا اعلام قیمت کاذب توسط دلالان حذف شده و قیمت واقعی بین خریداران و فروشندگان کشف می‌شود.

فاصله قابل توجه قیمت کارخانه و بازار آزاد بساط سودجویان را داغ کرده به‌گونه‌ای که برخی پس از خرید خودرو از در کارخانه اقدام به فروش آن در بازار آزاد و به قیمت‌هایی بالاتر از قیمت کارخانه کرده و از این مسیر سود کلانی به جیب می‌زنند بنابراین موافقان طرح ساماندهی خودرو معتقدند با اجرای این طرح و عرضه خودرو در بورس کالا فاصله قیمت بین کارخانه و بازار از بین رفته و انگیزه لازم برای حضور سودجویان حذف می‌شود در نتیجه تقاضای مصرفی جایگزین تقاضای غیرمصرفی می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که اجرای طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو را از دید عده‌ای ضروری کرده، حل مسئله تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش شده است. با عرضه خودرو در بورس کالا امکان پیش فروش بی‌ضابطه و خارج از ظرفیت خودروسازان از بین می‌رود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ