کد خبر: ۱۶۸۱۵۰
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۲/۲۸

معرفی زیاندیده ترین سرمایه گذاران و پیش بنی مشکلات فراوان اقتصادی در۴سال آینده
رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد :

معرفی زیاندیده ترین سرمایه گذاران و پیش بنی مشکلات فراوان اقتصادی در۴سال آینده

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تورم ۴۰.۸ درصدی و بازدهی۶۰ و۸۰ درصدی دلار و مسکن، زیاندیده ترین افراد را سپرده گذاران بانکی معرفی و برای ۴ سال آینده مشکلات اقتصادی فراوانی را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود خوانساری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به چالش های فعالیت اقتصادی گفت: طبق نظر سنجی وزارت صنعت از۹۵۰ کارآفرین، عدم ثبات اقتصادی یکی از مهمترین موانع فعالیت اقتصادی است. به طوریکه انگیزه سرمایه‌گذاری کاهش یافته و فرار سرمایه و گرایش به کارهای غیر مولد افزایش یافته است.

وی افزود:با وجود تورم ۳۶.۴ درصدی، بیشترین زیان از سپرده‌گذارانی است که سود ۱۶ درصدی گرفتند. در حالی که طی همین مدت، بازدهی دلار و مسکن ۶۰ و ۸۰ درصد بود که نشان می دهد انگیزه برای سرمایه‌گذاری‌های غیرمولد بیشتر است. تورم موادغذایی هم ۳۹ درصد و تورم چهار دهک اول و دهک دهم ۴۰.۸ و ۳۶.۵ درصد بوده که نشان می‌دهد ارز دولتی به نفع کسانی استفاده می‌شود که پول بیشتری دارند!

خوانساری درباره انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: جو انتخابات بسیار سرد است و بزرگترین چالش چهارسال آینده مربوط به اقتصاد خواهد بود و اگر نامزدها به آن واقف بودند، شاید به این تعداد ثبت‌نام نمی‌کردند!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ