کد خبر: ۱۶۸۱۵۳
۱۲:۲ - ۱۴۰۰/۲/۲۸

۳ طرح پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد / ادعای رکورد بی نظیر با دو متغیر !
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

۳ طرح پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد / ادعای رکورد بی نظیر با دو متغیر !

مدیرعامل ملی صنایع پتروشیمی از افتتاح سه طرح پتروشیمی تا پایان این هفته خبر داد و گفت:۲۵ میلیون تن افزایش ظرفیت در یک سال و رشد ۳۸ درصدی حاکی از ثبت رکورد بی‌نظیر این صنعت است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهزاد محمدی با بیان اینکه توسعه هوشمندانه صنعت پتروشیمی با جدیت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیگیری می‌شود، گفت: ابتدای سال ۹۹ بهره‌برداری از ۱۷ طرح پتروشیمی برنامه‌ریزی و اعلام شد که تا امروز ۱۴ طرح بطور رسمی با فرمان رییس جمهور به بهره‌برداری رسید و برنامه افتتاح سه طرح باقیمانده در هفته جاری بطور رسمی انجام می‌شود.

وی افزود: طرح متانول سبلان با ظرفیت سالانه ۱.۶۵ میلیون تن، طرح اوره و آمونیاک مسجد سلیمان با ظرفیت سالانه ۱.۷ میلیون تن و طرح اکسیر حلال عسلویه با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار تن تولید پنتان و هگزان که برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی اجرا شده، هفته جاری افتتاح می‌شوند. افتتاح ۱۷ طرح پتروشیمی با ظرفیت ۲۵ میلیون تن در یک سال، رکورد بی‌نظیر و درخشان در کارنامه ۵۸ ساله صنعت پتروشیمی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از سال ۱۳۴۲ تا سال ۹۸ ظرفیت نصب‌شده صنعت ۶۵ میلیون تن بود که امروز به ۹۰ میلیون تن افزایش یافته، ادامه داد: ۲۵ میلیون تن افزایش ظرفیت در یک سال و رشد ۳۸ درصدی حاکی از ثبت رکورد بی‌نظیر در این صنعت است. تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی حداقل به ۱۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

محمدی گفت: با توجه به طرح‌های جهش سوم، طرح‌های پیشران و نیز طرح‌های خوراک ترکیبی، سبد تولید محصولات پتروشیمی ایران متنوع و در سال‌های آینده به کاهش واردات محصولات راهبردی پایین‌دستی منجر می‌شود. طرح‌های پیشران صنعت در ۶ زنجیره و با ۳۳ طرح تعریف‌شده همسو با تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی تعریف شده‌اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ