کد خبر: ۱۶۸۱۷۲
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۲/۲۸

کاهش تصنعی دلار با اهداف سیاسی سودی ندارد/ کالاها همچنان درحال گرانی
نماینده مجلس :

کاهش تصنعی دلار با اهداف سیاسی سودی ندارد/ کالاها همچنان درحال گرانی

نماینده مجلس با اشاره به اینکه ارزپاشی تصنعی دولت ناشی از اهداف سیاسی ماه‌های پایانی دولت و انتخابات بوده، گفت: نرخ تورم در فروردین به ۵۰ درصد رسید و قیمت کالاها همچنان درحال گرانی است!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مالک شریعتی بااشاره به اینکه کاهش نرخ ارز در دو ماه گذشته اثری در زندگی مردم نداشته و بیشتر ناشی از اهداف سیاسی ماه‌های پایانی دولت در آستانه انتخابات بوده به تسنیم گفت: طبق محاسبات کارشناسان اقتصادی، نرخ تورم در فروردین 1400 به 50 درصد رسیده و قیمت کالاها همچنان در حال افزایش است!

وی افزود: کاهش نرخ ارز باید براساس واقعیت‌های اقتصادی باشد نه عوامل سیاسی. ارزپاشی صوری دولت، حیف‌ومیل منابع ارزی را به‌همراه دارد و باعث افزایش رانت و شرطی شدن اقتصاد می‌شود. مانند اتفاقاتی که برای ارز 4200 تومانی افتاد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس حساب‌هایی را که به‌صورت غیررسمی منابع ارزی حاصل از فروش فراورده‌های نفتی در آن نگه‌داری می‌شود را رصد می‌کند و اجازه ارزپاشی را به دولت نمی‌دهد. چرا که طبق ضوابط قانونی، اجازه چنین کاری را ندارد.

شریعتی با اشاره به عواقب تورمی ارزپاشی‌های دولت گفت:  قانون بودجه 1400 به دولت اجازه داده برای کنترل قیمت ارز، دو درصد زیر ETS عرضه ارز را انجام دهد ولی دولتی‌ها طوری تبلیغ کردند که مجلس مانع کاهش نرخ ارز است! درحالی که تغییر قیمت ارز باید براساس واقعیت‌های اقتصادی باشد نه اغراض سیاسی!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ