کد خبر: ۱۶۸۲۲۰
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۲/۲۹

سامانه‌ دیده بان سلامت برای پیشگیری و کشف تخلفات در بورس راه‌اندازی شد
مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس:

سامانه‌ دیده بان سلامت برای پیشگیری و کشف تخلفات در بورس راه‌اندازی شد

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس در راستای ارتقا و حفظ شفافیت اطلاعاتی و معاملاتی در بازار سرمایه و به منظور پیشگیری و کشف تخلفات از راه اندازی سامانه دیده‌بان سلامت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید حسن‌آبادی از راه اندازی سامانه دیده‌بان سلامت بازار سرمایه خبر داد و گفت: در راستای ارتقا و حفظ شفافیت اطلاعاتی و معاملاتی در بازار سرمایه و به منظور پیشگیری و کشف تخلفات، سازمان بورس توسعه و پیاده سازی سامانه دیده بان سلامت بازار سرمایه (سوت زن) را در دستور کار قرار داده که در آدرس dideban.seo.ir قابل بهره برداری است.

وی افزود: با هدف پیشگیری و جلوگیری از تخلف، یکی از شیوه های نوین و راهبردی، افشاگری تخلفات توسط شهروندان و بهره مندی از نظارت مردمی با سازوکارهای قانونی و حقوقی در قالب سوت زنی بوده که این موضوع یک اصل مهم و اساسی در سیاست های کلان سازمان بورس است. از اهداف اصلی سامانه دیده بان سلامت، دریافت گزارش‌های مبتنی بر تخلف در بازار سرمایه، شناسایی خلاء‌های قانونی، پیگیری، بررسی و رفع آنها است که در نهایت پس از دریافت گزارش، صحت و سقم گزارش های ارسالی بررسی شده و اقدامات لازم از سوی سازمان صورت خواهد گرفت.

حسن آبادی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند به دو صورت شناس و ناشناس در سامانه اقدام به ثبت گزارش تخلف کنند، ادامه داد: در صورت ثبت گزارش تخلف بصورت شناس مشخصات اصلی شهروند گزارشگر از وی دریافت شده و در صورت تایید گزارش مبتنی بر تخلف، تعاملات آتی با وی صورت خواهد گرفت. در صورتی که شهروند یا فعال بازارسرمایه تمایلی به احراز هویت نداشته باشد می تواند بصورت ناشناس اقدام به ثبت گزارش تخلف  کند. در هر دو حالت شهروندان می توانند از طریق کارتابل در اختیار از آخرین وضعیت گزارش تخلف مطلع شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ