کد خبر: ۱۶۸۸۷۳
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۳/۱۸

عدم ثبت نام در سامانه املاک به منزله خالی بودن ملک است
معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی:

عدم ثبت نام در سامانه املاک به منزله خالی بودن ملک است

معاون سازمان مالیاتی عدم ثبت نام در سامانه املاک را به منزله خالی بودن ملک اعلام کرد و گفت: با اجرای قانون پایانه فروشگاهی می‌توان معاملات کلیه افراد در حوزه مسکن ،طلا ، سکه و ارز را تشخیص داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود علیزاده درباره لزوم ثبت اطلاعات ملک در سامانه املاک گفت: مردم برای اینکه دچار مشکلی نشوند باید مشخصات ملک و کد پستی را وارد سامانه کنند. در غیر این صورت املاک به عنوان خالی از سکنه برای کاربر تعریف و به سازمان اعلام خواهد شد. البته این افراد می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات به اداره مالیات وضعیت را مشخص کنند.

وی افزود: با اجرای قانون پایانه فروشگاهی می‌توان معاملات کلیه افراد در حوزه حوزه مسکن ،طلا ، سکه و ارز را تشخیص داد. نسبت به هر ملک و زمینی که با اجرایی شدن این قانون، خریداری و فروخته شده باشد، اقدام به دریافت مالیات می‌شود و خانه‌هایی که قبل از طراحی این قانون خریده شده باشند، مشمول این موضوع نمی‌شوند.

علیزاده ادامه داد: کسانی که چند واحد مسکونی خریداری و آنها را اجاره داده باشند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه نخواهند شد. اجرای این طرح‌ها صرفاً بخش سوداگری را هدف قرار می دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ