کد خبر: ۱۶۸۹۳۶
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۳/۲۱

انتخابات ۲۸ خرداد از ۷ صبح تا ۱۲ شب برگزار می‌شود
عضو حقوقدان شورای نگهبان:

انتخابات ۲۸ خرداد از ۷ صبح تا ۱۲ شب برگزار می‌شود

عضو حقوقدان شورای نگهبان از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از ۷ صبح تا ۱۲ شب جمعه آینده خبر داد وگفت: اگر بعد از این ساعت کسی بیرون از مراکز اخذ رأی‌ مانده بود، رأی‌گیری انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدحسن صادقی مقدم در مراسم گردهمایی عوامل برگزاری انتخابات 1400 اعلام کرد: تصمیم ستاد مقابله با کرونا این بوده که برای تحقق همزمان افزایش سطح مشارکت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساعت أخذ رأی از ساعت 7 صبح روز 28 خرداد تا 2 بامداد روز بعد باشد که این شرایط ایجاب می‌کند عوامل نظارتی و اجرایی پیش از ساعت 7 صبح بر سر صندوق‌ها حاضر شوند که دشوار است اما با این حال شورای نگهبان برای همراهی با این ایده و افزایش مشارکت با شروع أخذ رأی در ساعت 7 صبح موافقت کرده است.

وی افزود: بر اساس قانون، 24 ساعت قبل از شروع فرآیند انتخابات تبلیغات باید پایان پذیرد. بر این اساس پایان قانونی زمان تبلیغات هم باید 7 صبح روز قبل باشد. با توجه به تجربه‌ انتخابات‌های قبلی، معمولا در ساعات پایانی روز انتخابات برخی تخلفات رخ می‌دهد. بنابراین فرآیند برگزاری انتخابات از 7 صبح تا 12 شب خواهد بود. البته اگر بعد از این ساعت کسی بیرون از مراکز رأی‌گیری مانده بود، درب مراکز أخذ رأی برای وی باز می شود.

صادقی‌مقدم ادامه داد: از مردم تقاضا می شود در ساعات اولیه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و کار را تمام کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ