کد خبر: ۱۶۸۹۴۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۳/۲۲

پش بینی این هفته بورس و مقصد نقدیندگی در دو گروه جلودار
یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرها اعلام کرد:

پش بینی این هفته بورس و مقصد نقدیندگی در دو گروه جلودار

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرهای موثر بر بازار سهام ، وضعیت این هفته بورس را پیش بینی و مقصد نقدیندگی در دو گروه جلودار را علام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی سومین دهه از خرداد را با عقب نشینی چهارشنبه گذشته شاخص به 1.151 میلیون واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره وضعیت روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با تعادل بیشتر در جریان معاملات همراه و با بهبود روند شاهد فاصله گرفتن از فضای صف نشینی شد اما همچنان ابهامات در سیاست ها و وضعیت پیش رو از مهمترین چالش ها است.

در بازارهای جهانی ، پیشروی آرام نفت رخ داد و در بازار فلزات، نوسانات شاخص دلار، رشد بیشتر را با چالش همراه کرده و سیاست های چین در متعادل کردن بازار نیز ترمز رشد فلزات را کشیده است. هر چند همچنان وضعیت در این بازار نیز مطلوب است.

در بازار ارز هم کنترل قیمت دلار در محدوده پایین تر از 24 هزار تومان در بازار آزاد محسوس است و فعالان همچنان در انتظار اطلاعات بیشتر از نتیجه مذاکرات و سیاست های پولی داخلی هستند. به نظر می رسد ادامه رشد خزنده اخیر دلار در این محدوده نیاز به پشتیبانی اخبار دارد .

در بازار سهام نیز وضعیت بزرگان متعادل است و نقدینگی به سهام کوچکتر تزریق شده است. در این میان گروه پالایش و خودرو به صورت نوبتی، جلوداری بازار را در روزهای گذشته در دست داشتند و به نظر می رسد همچنان این دو گروه بتوانند مقصد نقدینگی باشند. گروه های کوچک که رفته رفته از زیر فشار فروش سهامداران خسته آزاد می شوند نیز می توانند با توجه به تعادل در بزرگان، مورد توجه باشند.

با این همه ، بازار سرمایه با تقویت جایگاه در سبد سرمایه گذاری جامعه، نقش ویژه ای در مبارزات انتخاباتی نیز دارد. هرچند رویه ورود عموم مردم به بازار غیرحرفه ای بود و پیامدهای منفی زیادی را نیز به همراه شد اما به نظر می رسد با بازگشت به روند عادی ، حضور سرمایه گذاران بیشتری در بازار سهام رخ دهد. این موضوع قطعا در بلندمدت خبری خوب برای گسترش این بازار مولد به شمار می آید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سهامدار حقیقی | ساعت ۶:۸ - ۱۴۰۰/۳/۲۲
0
0
پاسخ
شما هم چسبیدید به ورود غیر حرفه ای به بازار ! انصاف داشته باشیدرهن و اجاره مسکن وبازار فیزیکی فقط امسال 3 -4برابر شده ! بازار بورس 8 سال خراب بود فقط یکسال خوب بود ولی برگشت به سال قبل ! کدام کالا وخدمات برگشته به قیمت سال قبل؟؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ