کد خبر: ۱۶۸۹۶۱
۱۰:۲ - ۱۴۰۰/۳/۲۲

فولاد مبارکه با شبکه گذاری پساب به مصرف کمتر از آب تازه روی آورد
معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب آبفای اصفهان:

فولاد مبارکه با شبکه گذاری پساب به مصرف کمتر از آب تازه روی آورد

معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب آبفای اصفهان گفت: فولاد مبارکه و ذوب آهن در لنجان، مبارکه، فلاورجان و فولادشهر، اقدام به احداث شبکه جمع آوری، خطوط انتقال و تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین حکمتیان با اشاره به اقدامات موثر صنایع بزرگ اصفهان در مصرف بهینه آب اظهار داشت: فولاد مبارکه و ذوب آهن با صنعت شبکه گذاری به استفاده از پساب اقدام کردند. چراکه شهرستان های لنجان، مبارکه، فلاورجان و فولادشهر فاقد زیرساخت های شبکه فاضلاب بودند که این دو صنعت اقدام به احداث شبکه جمع آوری، خطوط انتقال و تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب کردند. صنایعی نظیر نیروگاه و پالایشگاه هم با احداث تصفیه خانه تکمیلی در راستای بهره گیری از پساب اقدام کردند.

وی افزود: فولاد مبارکه در قالب قرارداد بیع متقابل با شرکت آبفای استان اصفهان نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز در راستای احداث شبکه و تصفیه خانه های فاضلاب در شهرهای مبارکه شامل دیزیچه، زیباشهر، کرکوند، مبارکه و در شهرهای زاینده رود، زرین شهر، سده لنجان، ورنامخواست و چم گردان در لنجان اقدام کرد تا از پساب حاصله از احداث این شبکه های فاضلاب در بخش صنعت استفاده کند.

این مقام مسئول ادامه داد: طی این قرارداد تاکنون  ۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری فاضلاب و احداث یک تصفیه خانه و ۶ باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب انجام گرفته و۴۵۰ لیتر در ثانیه از پساب حاصله در صنعت فولاد استفاده خواهد شد که این امر نقش مهمی در کاهش بارگذاری آب مصرفی بر رودخانه زاینده رود داشته است. با توجه به اعتبارات محدود دولتی در سنوات گذشته برای احداث تاسیسات فاضلاب در شهرستان های مبارکه و لنجان، قطعا تا ۳۰ سال آینده مردم این شهرها از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند نمی شدند اما با مشارکت فولاد مبارکه و شرکت آبفای اصفهان در این پروژه طی ۵ سال پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد بود. 

حکمتیان عنوان کرد: منافع این طرح شامل ارتقاء استانداردهای زیست محیطی منطقه، افزایش سطح بهداشت عمومی و حفاظت کیفی از منابع آب های زیرزمینی و کاهش بارگذاری آب مصرفی مورد نیاز صنعت در رودخانه زاینده رود است. امید است پروژه احداث شبکه جمع آوری، خطوط انتقال و تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان های مبارکه و لنجان با مشارکت فولاد مبارکه و آبفای استان اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری کامل و نهایی برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ