کد خبر: ۱۶۹۱۳۶
۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۳/۲۶

توافق با ایران نزدیک است / رضایت آمریکا از مذاکرات وین
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

توافق با ایران نزدیک است / رضایت آمریکا از مذاکرات وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه گره کار در مذاکرات وین بر سر ترتیب و توالی احیای برجام است از احتمال حصول توافق در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، جوزپ بورل با اشاره به نشست مشترک اتحادیه اروپا و آمریکا در بروکسل گفت: بخش مهم گفتگو ، پیرامون مسائل امنیتی و برجام بود. ایران به دلیل تحریم‌ها و کاهش صادرات نفت خسارات زیادی متحمل شد و هزاران میلیون دلار ضرر کرد. لذا آمریکا باید تحریم‌ها را رفع کند تا تهران به اجرای کامل برجام بازگردد.

وی افزود: توافق هسته ای نزدیک است و نباید این فرصت را از دست داد. گره کار در مذاکرات وین بر سر ترتیب و توالی احیای برجام است. اینکه تحریم‌ها یکجا برداشته شود یا به تدریج.

بورل ادامه داد: تفاهم میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره بازرسی تکمیلی اجرای برجام سوم تیر به پایان می‌رسد. پیش از این موعد باید از فرصت مذاکرات استفاده شود و به نتیجه مذاکرات خوش بین بود اما چند هفته آینده همه چیز مشخص می شود.

بر اساس این گزارش، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در نشستی خبری درباره مذاکرات وین گفت: گفتگوها در وین تاکنون ثمربخش بوده اما هنوز مسائل مهمی باقی مانده که باید حل‌ و فصل شود.

انریکه مورا هماهنگ کننده اروپا در مذاکرات برجام هم در این خصوص گفت: دستیابی به توافق نزدیک است اما این دور نهایی مذاکرات نیست. بعید است انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز جمعه برگزار می شود، تأثیری بر روند مذاکرات داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ