کد خبر: ۱۶۹۱۳۹
۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۳/۲۶

احتمال رویارویی ایران با کره جنوبی، استرالیا و عربستان در مرحله انتخابی جام جهانی

احتمال رویارویی ایران با کره جنوبی، استرالیا و عربستان در مرحله انتخابی جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله بعدی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در سید یک قرار دارد و احتمال رویارویی با کره جنوبی، استرالیا و عربستان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، ایران، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، عربستان، امارات، سوریه، چین، عراق، عمان، ویتنام و لبنان راهی مرحله بعدی رقابت های جام جهانی 2022 شدند و باید در دو گروه شش تیمی برای صعود به جام جهانی و کسب چهار سهمیه مستقیم و نیم سهمیه در پلی‌آف به رقابت بپردازند.

بر اساس این گزارش، قرعه‌کشی مرحله بعدی 3 تیر برگزار خواهد شد که سیدبندی تیم‌ها در این قرعه‌کشی طبق رنکینگ فیفا خواهد بود. با توجه به آخرین رنکینگ فیفا نیز ایران در سید اول این قرعه‌کشی قرار دارد.

سید یک: ژاپن و ایران
سید دو: کره جنوبی و استرالیا
سید سه: عربستان و عراق
سید چهار: امارات و چین
سید پنج: سوریه و عمان
سید شش: ویتنام و لبنان

به این ترتیب تیم ملی ایران با ژاپن همگروه نخواهد شد اما احتمال رویارویی با کره جنوبی، استرالیا و عربستان وجود دارد. همگروهی همزمان با یکی از تیم‌های کره جنوبی یا استرالیا و عربستان نیز می‌تواند سخت‌ترین قرعه برای هر کدام از تیم‌های ایران یا ژاپن باشد که در سید اول قرار دارند.

ایده‌آل‌ترین قرعه برای تیم ایران با توجه به قدرت فعلی تیم‌های آسیایی می‌تواند استرالیا، عراق، چین، عمان و لبنان باشد که در این صورت باید منتظر رویارویی دراگان اسکوچیچ و برانکو ایوانکوویچ نیز بود. همچنین سخت‌ترین قرعه را حضور تیم‌هایی همچون کره جنوبی، عربستان، امارات، سوریه و ویتنام تشکیل خواهند داد که در مرحله نخست انتخابی هم قدرت نمایی کرده اند .

به احتمال زیاد مرحله بعدی انتخابی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و ریسک بالای سفرهای پرتعداد و فرصت کم باقیمانده تا جام جهانی به صورت متمرکز برگزار می شود اما باید منتظر تصمیم مشترک AFC و فیفا بود که مسابقات به چه صورت و به میزبانی کدام کشور برگزار خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ