کد خبر: ۱۶۹۱۴۹
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۳/۲۶

پیش بینی بانک گلدمن ساکس از نفت ۱۰۰ دلاری و نظر چند تحلیلگر
برای سال جاری اعلام شد:

پیش بینی بانک گلدمن ساکس از نفت ۱۰۰ دلاری و نظر چند تحلیلگر

بانک گلدمن ساکس، با پیش بینی نفت تا ۱۰۰ دلاری نسبت به پایان سرمایه گذاری در طرح های نفتی بلند مدت هشدار داد اما تحلیلگران نظرات مختلفی ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پلاتس، جف کوری مدیر تحقیقات بانک گلدمن ساکس ضمن پیش بینی صعود قیمت نفت تا مرز ۱۰۰ دلار در پایان سال جاری میلادی، نسبت به پایان سرمایه گذاری در طرح های نفتی بلندمدت هشدار داد.

بر اساس این گزارش، دیدگاه کوری درباره قیمت نفت در اظهارات جرمی وایر مدیر بازرگانی کالای شرکت ترافیگورا در نشست جهانی کالای فایننشیال تایمز مورد حمایت قرار گرفت.

راسل هاردی مدیرعامل شرکت بازرگانی کالای ویتول هم با اشاره به اینکه جهان با کمبود احتمالی عرضه نفت در دهه آینده روبرو می شود، گفت: عقب نشینی ازطرح های سوخت فسیلی توسط بخش هایی از صنعت، شکافی میان عرضه و تقاضای پیش بینی شده ایجاد می کند. قیمت نفت تا پایان سال جاری در محدوده ۷۰ تا ۸۰ دلار می ماند. زیرا تولیدکنندگان اوپک پلاس با انتظار برای بازگشت صادرات نفت ایران به بازار، تولید را همچنان محدود نگه می دارند.

در این میان، هلیما کرافت مدیر استراتژی کالا در شرکت آر بی سی کپیتال مارکتس گفت: نفت ۱۰۰ دلاری تنها در صورتی ممکن است که شوک شدیدی بر بازار نفت وارد شود.

به گفته مایکل کوهن اقتصاددان آمریکایی شرکت بریتیش پترولیوم با توجه به مازاد ظرفیت تولید عربستان و سایر اعضای اوپک، نفت ۱۰۰ دلاری بعید است.

توریل بوسونی مدیر بازارهای نفت آژانس بین المللی انرژی درباره قیمت های نفت محتاط بود و گفت: در کوتاه مدت هر چند سطح ذخایر نفت کاهش پیدا می کند اما همچنان مطلوب است. چرا که اوپک ۸ میلیون بشکه در روز مازاد ظرفیت تولید دارد. بنابراین احتمال کمبود عرضه در بازار وجود ندارد.

اس اند پی گلوبال پلاتس آنالیتیکس هم انتظار دارد قیمت نفت برنت در تابستان در محدوده ۷۰ دلار در هر بشکه بماند اما در سال ۲۰۲۲ به محدوده ۶۰ دلار برگردد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ