کد خبر: ۱۶۹۱۸۸
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۳/۲۸

توافق هسته ای، مشروط به تامین خواسته‌های ایران است
معاون سیاسی وزارت خارجه:

توافق هسته ای، مشروط به تامین خواسته‌های ایران است

معاون سیاسی وزارت خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران در وین، حصول توافق هسته ای را مشروط به تامین خواسته‌های کلیدی ایران اعلام کرد و گفت: تحقق این مهم ربطی به دولت فعلی و آینده ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس عراقچی در واکنش به اظهارات اخیر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر موکول کردن ادامه مذاکرات وین پس از انتخابات ایران به الجزیره گفت:  گروسی احتمالا شناختی از استراتژی های سیاسی در ایران ندارد. مذاکرات هسته‌ای موضوع کلان سیاست خارجی است و تصمیم گیری های مربوط به آن در مراجع عالی نظام صورت می گیرد.

وی افزود: دستیابی به توافق، مشروط به تامین خواسته‌های کلیدی و رفع نگرانی های اصولی ایران است و تحقق آن ربطی به دولت فعلی و آینده ندارد.

این معاون ادامه داد:  مشکل اصلی مذاکرات در رویکرد آمریکایی ها است که قادر نیستند اعتیاد مفرط به تحریم را کنار بگذارند و هنوز نمی توانند درک کنند، تحریم راه حلی شکست خورده است. تصور می کنند آنچه را که ترامپ با حداکثر تهدید و تحریم نتوانست به دست آورد، آنها می توانند پشت میز مذاکره به دست آورند.

عراقچی گفت: مذاکرات فعلی با مسائل فنی بسیار پیچیده روبه‌رو است اما لزوم توافق، اراده سیاسی همه طرف‌ها است.

وی افزود:  این محاسبه منافع ملی است که موفقیت یا شکست مذاکرات را رقم می زند. بی تردید رییس جمهور بعدی نیز همین هدف را دنبال خواهد کرد.  در این مذاکرات منافع ملت  شمارش می شود نه تعداد آرای نامزد های انتخاباتی!  سیاست های مشخص شده از سوی مراجع عالی، دستورالعمل های هیات مذاکره کننده ایرانی را مشخص می کند و تنها در آن مسیر حرکت خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ