کد خبر: ۱۶۹۳۱۰
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۳/۳۱

دو محل عمده نقدینگی پارک شده بورس/ امکان تبدیل هزار هزار میلیارد به سهام
رییس سازمان بورس مطرح کرد:

دو محل عمده نقدینگی پارک شده بورس/ امکان تبدیل هزار هزار میلیارد به سهام

رییس سازمان بورس با اشاره به دو محل تمرکز عمده نقدینگی پارک شده در بازار سرمایه گفت: مجموع سپرده‌ گذاری‌ها به چند هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد که می‌تواند هر زمان به سهام تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی درباره میزان نقدینگی پارک شده در بازار سرمایه و احتمال تبدیل آن به سهام به ایلنا گفت: پول پارک شده یک واژه بسیار عمومی است و می‌تواند در محل‌های مختلفی منتظر ورود به بازار سرمایه باشد. 

وی افزود: اکنون عمده نقدینگی در دو محل تمرکز دارد. بخش قابل توجهی مانده حساب سهامداران نزد کارگزاری‌ها است که نزدیک‌ترین پول برای تبدیل شدن به سهام هستند و همواره مانده قابل توجهی در این حساب‌ها وجود دارد که البته به دلیل سیال بودن قابل تخمین نیست. بخش قابل توجه دیگر در صندوق‌های با درآمد ثابت پارک شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: کسانی که سهام را می‌فروشند برای مدت موقتی نقدینگی را به صندوق با درآمد ثابت منتقل می‌کنند تا موقعیت بهتری برای خرید سهام پیدا کنند. رقمی که اکنون در این صندوق وجود دارد، 300 هزار میلیارد تومان است اما اینکه چقدر از این رقم تبدیل به سهام شود بطور مستقیم به شرایط بازار سرمایه بستگی دارد.

دهقان دهنوی تصریح کرد: پول‌هایی که نزد حساب‌های مردم در قالب پس انداز وجود دارد هم به نوعی پول پارک شده محسوب می‌شود و در مجموع سپرده‌گذاری‌ها به چند هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد که می‌تواند به سهام تبدیل و در هر زمان به بازار سرمایه منتقل شوند.    

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ