کد خبر: ۱۶۹۳۶۱
۱۲:۷ - ۱۴۰۰/۴/۱

تحویل خوراک به اشخاص حقیقی و حقوقی و تسویه نفت و میعانات تصویب شد
توسط مجلس و با هدف رفع ایراد شورای نگهبان:

تحویل خوراک به اشخاص حقیقی و حقوقی و تسویه نفت و میعانات تصویب شد

مجلس با تحویل خوراک از جمله نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی با ساز و کار ضمانت بانکی یا اعتبار اسنادی و تسویه حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان تحویل موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی با اصلاحات طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه برای تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

بر اساس ماده ۴، تحویل خوراک از جمله نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی با ساز و کار ضمانت بانکی یا اعتبار اسنادی و تسویه آن حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان تحویل با رعایت مفاد قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی و اصلاحات و الحاقات بعدی آن انجام خواهد شد.

بر اساس ایراد شورای نگهبان در جزء ۴ بند الف با توجه به شرایط اقتصادی و نحوه سرمایه گذاری‌ها، لزوم تسویه همه موارد ظرف مدت فوق ابهام دارد. همچنین به رغم اصلاح به عمل آمده ابهام سابق این شورا در جزء ۴ بند الف ماده واحده این مصوبه کماکان به قوت باقی است.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، جزء ۴ بند الف ماده واحده را برای رفع ایرادات فوق به این شرح اصلاح کرد: تحویل خوراک از جمله نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی با ساز و کار ضمانت بانکی یا اعتبار اسنادی و تسویه آن حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان تحویل باستثنای مدت زمان مذکور برای موارد مشمول در قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ