کد خبر: ۱۷۰۶۰۴
۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۴/۸

طرح ۱۵۸هزار میلیاردی شرکت‌های معدنی به بورس/ پذیرش های جدید فرابورس
معاون وزیر صنعت خبر داد:

طرح ۱۵۸هزار میلیاردی شرکت‌های معدنی به بورس/ پذیرش های جدید فرابورس

رئیس ایمیدرو از آمادگی شرکت‌های بزرگ معدنی برای ارائه ۱۵۸ هزارمیلیارد تومان طرح در قالب شرکت‌های جدید سهامی عام پروژه" در بازار سرمایه خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وجیه اله جعفری در نشست با مدیرکل سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت صنعت، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و نیز مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ معدنی گفت: شرکت‌های بزرگ معدنی، آماده ارائه ۱۵۸ هزار میلیارد تومان طرح در قالب شرکت‌ های سهامی عام پروژه در بازار سرمایه هستند. برای هر یک از این شرکت‌ها کارگروهی تشکیل که پس از برطرف کردن موانع موجود، حضور آنها در فرابورس تسهیل شود.

وی با اشاره به تهیه پیش‌نویس دستورالعمل ورود شرکت‌های سهامی عام پروژه به بورس افزود: با توجه به اینکه در دستورالعمل فوق اعلام شده یکی از شروط پذیرش این شرکت‌ها، پیشرفت ۲۰ درصد پروژه است، نیاز است با همکاری سازمان بورس، وزارت صنعت و ایمیدرو به گونه‌ای عمل شود که شرکت‌ های دارای اعتبار بالا، مسیر هموارتری برای حضور در بورس و جذب منابع مالی طی کنند.

این مقام مسئول با برشمردن دغدغه‌های سازمان بورس به منظور ایجاد اطمینان از اجرای تعهدات شرکت‌ها برای اجرای پروژه‌ها ادامه داد: هدف اصلی همکاری وزارت صنعت، ایمیدرو و سازمان بورس استفاده از ظرفیت بازار سهام و هدایت نقدینگی جامعه برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای، رشد تولید و ایجاد اشتغال است. از این رو ضروری است برای تسریع در اجرای این برنامه مهم، جایگاه و اعتبار شرکت‌ها نیز در شروط پذیرش در فرابورس، منظور شود.

جعفری عنوان کرد: جلسات کارگروه پیگیری ورود شرکت‌های سهامی عام پروژه با همکاری ایمیدرو، وزارت صنعت، سازمان بورس و شرکت‌های بزرگ برگزار شود تا به جمع‌بندی مشخصی برای ارائه پیشنهادات در دستورالعمل مربوطه رسید. طی هفته آینده از نخستین بسته سرمایه‌گذاری به عنوان شرکت‌های سهامی عام پروژه، رونمایی می‌شود.

تفاهمنامه با بورس در راه است

نعمت اله شهبازی مدیرکل سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت صنعت هم گفت: طی روز‌های آینده بین این وزارتخانه و سازمان بورس تفاهمنامه‌ای با هدف تسریع در ورود شرکت‌های سهامی عام پروژه به فرابورس امضا می‌شود. طبق بند "و" تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری، نقل و انتقال دارایی به شرکت‌ های سهامی عام پروژه از پرداخت مالیات معاف است که این مهم با همکاری ایمیدرو و وزارت صنعت به نتیجه رسیده است.

وی افزود: دستورالعمل ورود شرکت‌های سهامی عام پروژه تلاش کرده حداکثر اطمینان را نزد سرمایه‌گذاران ایجاد کند تا خللی در اعتماد مردم نسبت به کارکرد این شرکت‌ها ایجاد نشود. می‌توان بر اساس اعتبار و جایگاه شرکت‌هایی که مورد اعتماد سهامداران هستند، مواردی را به منظور اصلاح دستورالعمل مورد اشاره به سازمان بورس پیشنهاد داد.

صدور مجوز "تجلی" به زودی

علی بیک زاده میلانی مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس هم گفت: ورود شرکت‌های سهامی عام پروژه، طبق استراتژی‌های سازمان بورس و توسعه بازار انجام می‌شود و اجرایی کردن این نوع از تامین مالی دنبال می شود. شرکت تجلی به عنوان نخستین شرکت سهامی عام پروژه در حال پذیرش به بورس است.

وی افزود : این شرکت به عنوان پیشرو عمل کرد و از این رو چالش‌ها و مشکلاتی را پشت سرگذاشت و اکنون آماده ورود به فرابورس است. تا ۱۰ روز آینده مجوز پذیرش تجلی به عنوان نخستین شرکت سهامی عام پروژه صادر خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ