کد خبر: ۱۷۱۹۴۶
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۴/۱۸

تحلیل خواندنی روحانی از بورس، توصیه به مردم و امیدوار به استفاده تا پایان دولت !
11 ماه بعد از سقوط و فرار سرمایه ها اعلام شد:

تحلیل خواندنی روحانی از بورس، توصیه به مردم و امیدوار به استفاده تا پایان دولت !

رئیس‌جمهور 11 ماه بعد از سقوط و فرار سرمایه ها ، تحلیلی خواندنی از گذشته و آینده بورس ارایه و به مردم توصیه کرد نباید همه سرمایه‌ را وارد این بازار کنند !!!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در مراسم بهره برداری از طرح های ملی وزارت صنعت با اشاره به اینکه در بازار سرمایه ریسک وجود دارد،اعلام کرد: معمولاً در بورس خط مستقیم به سمت بالا نداریم . خط شکسته هم وجو دارد . در مجموع در ماه های اخیر باز هم بورس کمی نشاط پیدا کرده است.

تلاش این دولت، توسعه و تعمیق بورس بود و می خواستیم بسیاری از شرکت های دولتی وارد بورس شوند. از ابتدای دولت یازدهم تصمیم بر این بود کاری کنیم شرکت های اقتصادی دولتی وارد بورس شوند و مدیریت بنگاه ها در اختیار دولت نباشد و در صورت لزوم فقط سهامدار باشد نه اینکه بنگاه‌های اقتصادی را مدیریت کند.

بخش بزرگی از این کار انجام شده و بخش زیادی هم به دلیل مقاومت دستگاه‌ها انجام نشده است. برخی دستگاه ها برای فاصله نگرفتن از پول و کاسبی مقاومت می‌کنند. بخش بزرگی از شستا بعنوان یک شرکت عظیم و مهم دولتی وارد بورس شد که بسیار تاثیرگذار بود. امروز بورس ، بازار بسیار مهمی است.

البته وقتی مردم وارد بورس می‌شوند نباید همه سرمایه را وارد کنند. میزان آورده باید در حدی باشد که با فراز و نشیب بورس، زندگی آنان به هم نریزد. بورس در بلند مدت سود قابل ملاحظه ای دارد. اگر سود ۱۰ ساله بورس را حساب و حتی با پولی که مردم در بانک می‌گذارند و طلا و سکه می خرند، مقایسه شود ، درآمد بلندمدت بورس از آنها پایین تر نیست و حتی بالاتر است.

فراز و نشیب بورس طبیعی است، از طریق همین بورس توانستیم میلیون ها مردم را وارد کسب و کار جدید کنیم که با دقت هایی که در بورس و شورای عالی بورس انجام می‌شود و مصوبات فراوانی که در ماه‌های اخیر راجع به بورس داشته‌ایم، امیدواریم بورس تا پایان دولت در مسیر درست حرکت و دولت سیزدهم هم از این بازار به خوبی استفاده کند. چون می‌تواند اعتبار مالی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را تامین کند.

در افتتاح طرح ها کار عظیم و بعد از انقلاب طرح های کوره بلند را داشتیم. اگر در جایی که دارای زغال سنگ هستیم و می توانیم استفاده کنیم، باید از این انرژی بهره برداری و استفاده شود. اینکه می‌شود در یک سرمایه‌گذاری بزرگ از سرمایه‌گذاری‌های خرد یک سرمایه‌گذاری بلند را تولید کرد و از طریق آن طرحی بزرگ را به ثمر نشاند بسیار مهم است.

با به تدریج قرار دادن پول کم مردم در کنار هم و با مشارکت آنان می توان طرح بزرگی را به ثمر رساند و در بورس و فرابورس عرضه کرد.این نشان می‌دهد اگر در مسیر تولید حرکت کنیم می‌توانیم هم سود کافی داشته باشیم و هم در مسیر تحول حرکت کنیم.

از خام‌فروشی به طور کامل فاصله گرفته‌ایم. در مقطعی صنایع سنگ را خام می فروختیم و امروز تولید کامل شده و به فولاد رسیده است و دیگر سنگ خام صادر نمی‌کنیم. مراحل مختلف تولید را در اختیار داریم و این زنجیره در کنار هم متصل است و محصول نهایی را تولید می‌کنیم.

این نشانگر این است از ارزش افزوده بالای کار و تلاش و فعالیت مردم، استفاده می کنیم نه اینکه از معدن صرفاً استخراج کنیم و آن را در اختیار دیگران قرار دهیم. امروز طرح عظیمی در فولاد با ظرفیت تولید 1.7 میلیون تن افتتاح شده است، این ظرفیت از آغاز به تدریج شروع می‌شود و به ظرفیت کامل می‌رسد که می‌تواند برای توسعه کشور  بسیار تاثیرگذار باشد.

افتتاح طرح ها معنا و مفهوم بسیار مهمی هم برای دوستان و دشمنان دارد. به دوستان ما این پیام را می دهد که ملت بزرگ ایران با استعداد، شرکت‌های دانش بنیان، بانک‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها بورس، حضور مردم و استفاده بهینه از همه امکانات کشور و فناوریی های مهم قادر است در شرایط جنگ اقتصادی تولید و جهش در تولید را پیش براند و هر روز و هر هفته شاهد افتتاح های بسیار مهم در کشور باشیم.

۴۰ هزار میلیارد تومان طرح در یک روز آن هم در یک استان افتتاح شده که نشانگر توانمندی ملت، برنامه‌ریزی درست و کارآمدی دولت و ملت است. دولت و ملت در کنار هم در سخت ترین شرایط مهمترین طرح ها را به ثمر نشاندند.

اینکه برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب مجتمع بزرگ فولادی را با طرح کوره بلند افتتاح می‌کنیم، نشان می‌دهد مردم، جوانان، مهندسان و کارگران به طور منظم برای سربلندی ایران لحظه‌ای درنگ نمی کنند و راه و مسیر را ادامه می‌دهند.

هر کسی در حد توان باید بیاید و دولت یازدهم و دوازدهم کار بسیار بزرگی انجام داد تا بازار سرمایه فعال شود.البته در بازار سرمایه ریسک وجود دارد ممکن است رشد بورس  در یک سال بسیار خوب باشد و چند ماه روند نزولی هم داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ