کد خبر: ۱۷۲۰۷۸
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۴/۲۱

شاخص بورس بالاخره کانال ۱.۳ میلیون واحدی را باز پس گرفت / دلایل رشد
بعد از چهار ماه :

شاخص بورس بالاخره کانال ۱.۳ میلیون واحدی را باز پس گرفت / دلایل رشد

شاخص بورس که در سال جاری با ۴۱ روز منفی و ۳۳ روز مثبت مواجه شده، بعداز چهارماه خط مقاومت ۱.۳میلیون واحدی را شکست و ارقام اول سال را بازپس گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام ایران هنوز نتوانسته زیان تا 70 - 80 درصدی سهامداران متضرر مخصوصا" سهم اولی ها را جبران کند و اعتماد از دست رفته مردم را به دست آورد اما طی هفته های اخیر با بهبود نسبی متغیرها ، نشانه هایی از آینده بهتر و شاید تبدیل زیان به سود را داده است.

براساس این گزارش، در حالی شاخص بورس در اول سال با عدد یک میلیون و 309 هزار واحد شروع کرد که به دلیل ابهاماتی چون آینده انتخابات ریاست جمهوری ، نوسان دلار و عدم تعیین تکلیف احیای برجام و.... به سیر نزولی سال گذشته ادامه و حتی به مرز سقوط به کانال 900 هزار واحدی هم نزدیک شد .

در این میان بعد از رفع ابهام انتخابات و حمایت رئیس جمهور منتخب از بورس و به دلایلی چون افزایش قیمت های جهانی محصولاتی مانند نفت و فلزات ، بهبود اقتصاد جهانی ، گزارش عملکرد مثبت اکثر شرکت ها ، ارزنده بودن قیمت ها ، ورود به فصل مجامع و تقسیم سودهای جالب ، رکورد بازارهای رقیب و .... از اواخر ماه گذشته ، آرام آرام در مسیر رشد قرار گرفت.

به این ترتیب شاخص بورس که طی سال جاری با 41 روز منفی و 33 روز مثبت مواجه شده امروز و طی یک ساعت اول معاملات با افزایش بیش از 16 واحدی ، بعد از حدود چهار ماه خط مقاومت 1.3 میلیون واحدی را شکست و قادر به بازپس گیری ارقام اول سال شد . در ادامه هم رشد قیمت اکثر شرکت های شاخص ساز مانند فولاد مبارکه ، گل گهر، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ، پارسال ، ملی مس ، سرمایه گذاری غدیر ، تاپیکو و... به یک میلیون و 307 هزار واحد رسید.

این در حالی است که طی روزهای گذشته ، افزایش حجم معاملات هم ، نشانه ایی از خوش بینی به آینده را به نمایش گذاشته و اکثر کارشناسان امیدوارند با مشخص شدن ترکیب کابینه دولت و اعلام برنامه های اقتصادی و احیای برجام ، رشد قیمت ها و شاخص ادامه دار شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ