کد خبر: ۱۷۲۱۳۰
۱۱:۷ - ۱۴۰۰/۴/۲۲

توقف فعالیت اکثر شرکت های صنعت بورسی با زیان ۳۰۰ میلیارد تومانی در دو هفته
دبیر انجمن صنعت سیمان اعلام کرد:

توقف فعالیت اکثر شرکت های صنعت بورسی با زیان ۳۰۰ میلیارد تومانی در دو هفته

دبیر انجمن صنعت سیمان با اعلام توقف فعالیت اکثر شرکت های این صنعت بورسی ، ضرر و زیان تعطیلی دو هفته‌ای را حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالرضا شیخان با اشاره به میانگین تولید ماهانه حدود 6 میلیون تن سیمانی در مورد اثر مصوبه کاهش برق صنایع به 10 درصد بر صنعت سیمان به ایلنا گفت : همه شرکت های تولیدکننده سیمان تقریبا متوقف هستند و شاید از 77 کارخانه‌ 10 یا 12 واحد ، فعالیت نصف و نیمه دارند و مابقی غیرفعال شده‌اند. چرا که میزان برق تنها برای روشنایی بوده و ممکن است برخی کارخانه های تولید کلینکر ، شب‌ها آسیاب‌ها را راه‌اندازی کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این وضعیت صنعت سیمان هنوز به جایی نرسیده که منجر به تعدیل نیرو شود و کارگران در اجبار 2 هفته ایی کاهش برق به  مرخصی با حقوق رفته اند . در میان شاید بعضی از کاخانه ها بتوانند 20 تا 25 درصد تولید عادی داشته باشند. بنابراین تعهدات صادراتی تا حدی دچار وقفه شده است .

شیخان افزود: قطعی و کمبود برق ، باعث التهاب بازار و افزایش قیمت سیمان در بازار آزاد می‌شود . از سوی دیگر هزینه‌های کارخانجات در مدت تعطیلی ادامه دارد و پیش بینی می شود ضرر و زیان تعطیلی دو هفته‌ای به حدود 300 میلیارد تومان برسد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ