کد خبر: ۱۷۲۲۹۷
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۴/۲۷

پول‌های ایران با وجود معافیت تحریم‌های نفتی باز نمی‌گردد

پول‌های ایران با وجود معافیت تحریم‌های نفتی باز نمی‌گردد

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، تحریم مبادلات نفتی ایران موقتاً لغو می شود اما تهران قادر به برداشت وجوه نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه آمریکا درباره معافیت تحریم های ایران به کنگره اعلام کرد: دولت آمریکا قصد دارد، تحریم مبادلات نفتی ایران را موقتاً لغو کند اما همچنان تهران به حساب های بانکی در ژاپن و کره جنوبی دسترسی نخواهد داشت.اجازه استفاده از این وجوه برای بازپرداخت بدهی به صادرکنندگان در این حوزه های استحفاظی باعث می شود نهادهایی که کالا و خدمات به ایران صادر می کنند به مشکل مکرر در روابط مهم دو جانبه رسیدگی کنند. این امر ذخایر خارجی ایران را کاهش می دهد.

بر اساس این گزارش، ایران قادر به برداشت وجوه نفتی بلوکه شده نخواهد بود اما می تواند از آن برای بازپرداخت بدهی به صادرکنندگان کره جنوبی و ژاپن استفاده کند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت: وزارت خارجه قبلاً معافیتی امضا کرده بود تا اجازه دهد وجوهی که در حساب های بلوکه شده ایران در ژاپن و کره نگهداری می شود برای بازپرداخت به شرکت های ژاپنی و کره ای که کالاهای غیر تحریمی را به ایران صادر می کنند، استفاده شود.

وی افزود: بازپرداخت وجوه ممکن است گاهی وقت گیر باشد. لذا معافیت ها 90 روز دیگر تمدید شده است.

مذاکرات تهران و واشنگتن درباره آینده تحریم ها اخیراً با تغییر دولت در ایران، بدون هیچ شفافیتی درباره زمان از سرگیری،متوقف شده است.

ماه گذشته یک مقام ایرانی از موافقت آمریکا با لغو تحریم های نفتی خبر داده بود اما کاخ سفید این اظهارات را تکذیب و اعلام کرد: تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود، توافقی وجود نخواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ