کد خبر: ۱۷۲۳۴۲
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۴/۲۸

آخرین وضعیت بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام

آخرین وضعیت بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه بررسی FATF در دستور کار جلسات اخیر نبوده، نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجید انصاری درباره آخرین وضعیت بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایسنا گفت: در جلسات اخیر قرار نبود این موضوع پیگیری شود. باید از محمود هاشمی شاهرودی و محسن رضائی رئیس و دبیر مجمع در این خصوص سوال کرد.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در واکنش به اظهارات برخی اعضای مجمع که بررسی نشدن این موضوع را به دولت نسبت داده بودند گفت: پرسش ها هفته آخر اسفند به دولت ارجاع شد و پاسخ ها هفته دوم فروردین ارسال شدند. مجمع تشخیص از آن زمان برای بررسی این موضوع فرصت داشت ولی اقدام نکرد.

با توجه به روزهای پایانی عمر دولت که معتقد بود برای برداشته شدن بخش مهمی از تحریم ها ایران باید به FATF بپیوندد به گفته برخی کارشناسان سیاسی به نظر می رسد، یکی از چالش های مهم ابراهیم رئیسی پیگیری پیوستن ایران به FATF  و یا مسکوت ماندن پرونده پالرمو و سی اف تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود.

این موضوع امری بود که دولت دوازدهم برای رفع موانع آن تلاش کرد و در نهایت  روحانی طی نامه ای به مقام معظم رهبری ضمن درخواست تمدید زمان بررسی لوایح "پالرمو" و "سی اف تی" در مجمع تشخیص مصلحت نظام از ایشان درخواست کرد مجمع با اضافه کردن تحفّظ جدید، شرایط الحاق به این‌معاهدات را فراهم‌ کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ