کد خبر: ۱۷۲۳۶۶
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۴/۲۹

عملکرد سال ۹۹ بانک صادرات با رشد ۹۰۰ درصدی سود

عملکرد سال ۹۹ بانک صادرات با رشد ۹۰۰ درصدی سود

بانک صادرات در عملکرد سال گذشته برای هر سهم ۶۷۰ ریال سود شناسایی کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۹۰۰ حکایت درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک صادرات ایران با سرمایه اسمی 17.5 هزار میلیارد تومانی به عنوان سومین بانک بزرگ بورس، صورت های مالی تلفیقی حسابرسی شده 12 ماهه منتهی به اسفند 99 را منتشر کرد.

براین اساس، "وبصادر" در این مدت بالغ بر 28.4 هزار میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد که با کسر هزینه 23.9 هزار میلیارد تومانی سود سپرده ها بالغ بر 4.4 هزار میلیارد تومان درآمد خالص تسهیلات و سپرده گذاری داشته است. جمع درآمدهای عملیاتی و سود خالص نیز 25.7 و 12.9 هزار میلیارد تومان بوده که افزایش 144 و 981 درصدی را تجربه کرده است.

جمع درآمدهای عملیاتی و سود خالص در شرکت اصلی هم بالغ بر 24.2 و 11.7 هزار میلیارد تومان بوده که افزایش 132 و 895 درصدی را تجربه کرده است. سود هر سهم هم از 67 به 670 ریال رسیده که حکایت از رشد 900 درصدی دارد.

این بانک بورسی در سال مالی گذشته به سود انباشته 3.2 هزار میلیارد تومانی رسیده درحالی که در مدت مشابه قبل بانک بالغ بر 8.4 هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشت. افزایش سرمایه 43 درصدی برای رساندن سرمایه به 25 هزار میلیارد تومان از دو محل آورده نقدی و اندوخته ها باتوجه به عدم نهایی شدن برخی مسائل میان سازمان بورس و بانک مرکزی طی سال گذشته محقق نشد. برهمین اساس، ممکن است بحث تقسیم سود در مجمع سالانه در دستور کار نباشد و احتمال دارد این تامین مالی با برطرف شدن مسائل مطرح شده، صورت بپذیرد.

همچنین بانک در برنامه راهبردی سال 1401 برنامه ایجاد 110 شعبه جدید با رویکردهای نوین را در دستور کار دارد که از بهمن سال جاری کلید می خورد و در آن خدمات ارائه شده وابسته به نیازهای جامعه بوده و برنامه ریزی هایی برای استفاده از داده های جدید جمعیتی و احصاء نیازهای آتی مشتریان صورت خواهد گرفت تا از بانکداری سنتی فاصله گرفته و به سمت بانکداری نوین حرکت شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۴/۲۹
0
0
پاسخ
سهم سه دلاری خلیلی شاهکار نکرده بیشتر از اینها انتظار می‌رفت!!!!!
» ناشناس | ساعت ۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۴/۳۰
0
0
پاسخ
سلام کارمزدی که از هرنفر ۳۰۰تومان برداشته میشه حساب کنید ببینید در سال میلیونها پول کسر میشه واصلا درست نیست وقبلا این برنامه نبوده
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ