کد خبر: ۱۷۲۳۷۵
۰:۰ - ۱۴۰۰/۴/۳۱

تعدیل مثبت ۶۴۶ ریالی

تعدیل مثبت ۶۴۶ ریالی "تاپیکو" با سود خالص ۱۵.۱ هزار میلیاردی زیرمجموعه

تاپیکو از اثر کسب سود خالص ۱۵.۱ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه ستاره خلیج فارس بر افزایش ۶۴۶ ریالی سود تلفیقی هر سهم این هلدینگ در سال مالی منتهی به اردیبهشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین معروف به تاپیکو از اثر کسب سود خالص 15.1 هزار میلیارد تومانی پالایشگاه ستاره خلیج فارس بر افزایش 646 ریالی سود هر سهم این هلدینگ در سال مالی منتهی به اردیبهشت خبر داد.

براین اساس، "تاپیکو" اعلام کرد:  صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به پایان اسفند 99 پالایشگاه ستاره خلیج فارس ارائه می شود که سود خالص این شرکت در سال مالی مزبور 15.1 هزار میلیارد تومان است. لذا با عنایت به سود خالص سال مالی 99، میزان سود انباشته در پایان سال مالی گذشته، درصد مالکیت 49 درصدی تاپیکو در سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس و برگشت زیان شناسایی شـده در روش ارزش ویژه به مبلغ 1.2 هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به پایان اردیبهشت 99 در صورت های مالی تلفیقی تاپیکو بابت سـرمایه گذاری در سهام شرکت وابسته ستاره خلیج فارس، عملکرد مالی این پالایشگاه در سال مالی 99 منجر به افزایش سود خالص تلفیقی تاپیکو مجموعـًا به مبلغ 5.2 هزار میلیارد تومان (646 ریال برای هر سهم) برای سـال مالی منتهی به پایان اردیبهشت 1400 می شود.

بنابراین گزارش، پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت اسمی 360 هزار بشکه در روز و با ظرفیت عملی 450 هزار بشکه در روز با خوراک میعانات گازی در حال فعالیت است و با هزینه ای بالغ بر 4 میلیارد یورو (60 هزار میلیارد تومان) ساخته شده و تاثیرات بسیار مثبتی بر جریان انرژی از جمله تولید گاز طبیعی و تولید برق داشته است.

این پالایشگاه سالانه بین 6 تا 7 میلیارد دلار درآمد ( حدود 90 تا 100 هزار میلیارد تومان) دارد و با تولید روزانه بیش از 47 میلیون لیتر بنزین تأمین روزانه در حدود 50 درصد بنزین مصرفی و 17 میلیون لیتر نفت گاز مطابق استاندارد یورو 5 و محصولات دیگر ازجمله گاز مایع، نفتا و سوخت جت در کارنامه دارد و باعث شد تا بیش از 30 میلیون یورو در روز سود آوری از بابت جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی و واردات بنزین و مجموعاً سالانه بیش از 10 میلیارد یورو صرفه جویی ارزی به همراه داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ