کد خبر: ۱۷۲۳۸۷
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۵/۱

دلایل اصلی بهبود شاخص در تیر و پیش بینی افزایش سایه تردید در مرداد
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد :

دلایل اصلی بهبود شاخص در تیر و پیش بینی افزایش سایه تردید در مرداد

کارشناس بازار سرمایه با اعلام چند دلیل اصلی بهبود وضعیت شاخص و معاملات بورس ، پیش بینی کرد بازار سهام در مرداد ماه به دلایلی با تردید بیشتری همراه شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین عبدی با اعلام بهبود نسبی وضعیت شاخص و معاملات بورس در تیر نسبت به ماه گذشته و افزایش اعتماد دوباره سهامداران و بازگشت سرمایه ها به ایرنا اعلام کرد: بیشترین علت این موضوع ناشی از افزایش دلار و عدم تمایل دولت و بانک مرکز به کاهش ارز ، رشد قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها، فلزات اساسی، محصولات پتروشیمی، گزارش مطلوب سه ماهه شرکت‌ها بود که منجر به افزایش امید سرمایه‌گذاران شده است .

ابهام در مذاکرات برجام و بحث‌های سیاسی ، باعث شد تا به مرور روند صعودی بازار کمی ضعیف‌تر شود ولی می توان امیدوار بود که به دلیل عدم کاهش دلار ، گروه های پتروشیمی، فلزات اساسی، معدنی و نیز شرکت های دارای ارتباط مستقیم با نرخ ارز ، رشد مناسبی را تجربه کنند.

همچنین کاهش عرضه سیمان در بورس کالا و ابطال معاملات به خصوص در اواخر تیر، منجر به افزایش چند برابری قیمت های این محصول در بازار و باعث بهبود معاملات سهام سیمانی در دهه پایانی تیر شد و بسیاری از این شرکت‌ها با سیاست‌های کلی دولت برای ساخت مسکن و نیاز به مصالح ، همچنان می توانند جذابیت داشته باشند.

سهام شرکت های پتروشیمی ، فلزی و معدنی هم عمدتا" به دلیل رشد قیمت جهانی اوره و متانول ، فولاد، مس ، روی و آلومینیوم و ...، مقبول شدند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد معاملات بازار سهام در مرداد ماه به علت افزایش موج جدید کرونا ، چالش‌های مرتبط به تولید و بازارهای جهانی ، نوسان قیمت نفت و ابهام در کابینه دولت جدید و آینده برجام با تردید بیشتری همراه شود اما شرکت های ارایه دهنده گزارش های عملکرد مثبت ، می توانند بازدهی مناسبی  نصیب سهامداران کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» محسن | ساعت ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۵/۱
0
0
پاسخ
باز سرو کله این به اصطلاح کارشناسها پیدا شد . هرکسی زور میزنه مردم رو یه جوری بترسونه تا ببره سمت بازاری که اربابهاشون خواستن و بخاطرش پول بهش دادن. اینم احنمالا تو بازار رمز ارزها فعاله
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ