کد خبر: ۱۷۲۷۱۳
۱۲:۸ - ۱۴۰۰/۵/۱۱

توافق جدید با ایران خیال پردازی است / احیای برجام با همان شکل اولیه
نماینده روسیه :

توافق جدید با ایران خیال پردازی است / احیای برجام با همان شکل اولیه

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، توافق جدید با ایران را غیر منظقی اعلام کرد و گفت: برجام باید به شکل اولیه احیا شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میخائیل اولیانوف درباره مذاکرات وین به ایزوستیا گفت: زمان دقیق از سر گیری مذاکرات هسته‌ای با ایران هنوز مشخص نیست ولی قطعاً پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران در 14 مرداد ماه خواهد بود.دولت جدید ممکن است، برخی مواضع تهران در خصوص برجام را اصلاح کند. ولی مشخص نیست چه تغییراتی انجام شود.

وی افزود: برجام فقط می‌تواند به شکل اولیه احیا شود و توافق جدید غیرممکن و خیال پردازی است.باید واقع بین بود. وظیفه اصلی از سر گیری مذاکرات در کوتاهترین زمان ممکن بدون هیچ بهانه‌ای است. در غیر این صورت، هرگز به پایان نخواهد رسید.

این دیپلمات روسی ادامه داد: آمریکا از یک سو اعلام می کند، علت به تعویق افتادن مذاکرات را درک می کند و از سوی دیگر هشدار می دهد در صورت تأخیر طولانی، بازگشت به برجام بی اثر می شود.امیدو است این موضع گیری صرفاً تلاشی برای سوق دادن ایران به سمت تصمیم گیری سریعتر باشد.

اولیانوف گفت: ایران بیش از گذشته از اجرای تعهدات اولیه در چارچوب برجام خودداری می‌کند که دلیل آن عدم لغو تحریم ها علیه تهران است.این تصمیم تا حدودی غیرمنطقی به نظر می رسد. چون در صورت دستیابی به توافق این اقدامات باید دوباره معکوس شوند و هرچه این انحراف از توافقات اصلی بیشتر شود، زمان بیشتری طول می کشد تا تحریم‌ها لغو شوند.

وی افزود: افزایش ذخایر اورانیوم غنی سازی شده در ایران مورد تایید اعضای برجامی نیست ولی این ادعا که اقدام ایران تهدیدی برای روسیه است، صحت ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ