کد خبر: ۱۷۲۷۳۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۵/۱۲

ذوق زدگی معاون بورس از آمار پذیرش شرکت ها و ادامه فرار از پاسخ گویی !

ذوق زدگی معاون بورس از آمار پذیرش شرکت ها و ادامه فرار از پاسخ گویی !

معاون شرکت بورس تهران هم مانند مدیرعامل به جای پاسخ به سئوالات سهامداران و رسانه ها و اعلام برنامه های عملی برای بهبود بازار با ذوق زدگی از بررسی پرونده ۳۰ شرکت برای پذیرش خبر داد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید نوروزی هم مانند علی صحرایی ، ماه ها است از پاسخ به سئوالات رسانه ها و سهامداران ، اجتناب و فرار کرده و به جای اعلام برنامه های عملی برای بهبود بازار و اقدامات توسعه ایی و ایده های جدید و تسهیل شرایط و... ، ذوق زده از بررسی پرونده ۳۰ شرکت برای پذیرش خبر داد !

وی که گویا فقط مسئول آمارهای پذیرش و درج نماد بوده و هیچ مسئولیت و حوزه کاری دیگری ندارد در خصوص ظرفیت پذیرش شرکت ها تا پایان سال در بورس تهران به سنا گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۴ شرکت در بورس تهران پذیرش شدند. ۵ شرکت درج و ۷ شرکت عرضه شده ­اند. پرونده ۳۰ شرکت برای طرح در جلسه هیأت پذیرش در دست بررسی و تکمیل مدارک و مستندات است.

وی افزود: علاوه بر این پرونده ۱۴ شرکت در جریان درج و ۸ شرکت نیز در حال انجام اقدامات لازم جهت عرضه اولیه است. این شرکت­ ها در صنایع متعددی از قبیل پتروشیمی، لیزینگ، آرایشی و بهداشتی، فولاد، تولید گوشت مرغ، سرمایه‌گذاری، سیمان، گروه مالی، تولید برق و ... فعالیت می کنند.

این مقام مسئول یکی از فعالیت ­های اصلی بورس تهران را پذیرش انواع اوراق بهادار دانست و ادامه داد: سهام شرکت ­ها، اوراق بدهی و صندوق ­های سرمایه­ گذاری قابل معامله برخی از این اوراق هستند. در راستای پذیرش سهام شرکت ­های جدید برنامه هایی در دستور کار مدیریت پذیرش و معاونت ناشران و اعضا قرار دارد. ارتباط مناسب و مؤثر با سازمان خصوصی­ سازی و حضور در جلسات این سازمان برای آماده ­سازی شرکت­ های دولتی مشمول واگذاری به منظور پذیرش، درج و عرضه در بورس تهران، یکی از این برنامه ها است.

نوروزی گفت: انجام اقداماتی برای شناسایی آن دسته از شرکت­ های واجد شرایط عضو اتاق بازرگانی به منظور پذیرش، درج و عرضه در بورس، تهیه دستورالعمل رتبه­ بندی مشاوران پذیرش و پیگیری تصویب در هیات مدیره بورس از دیگر برنامه های در دستور کار است. بهبود فرآیندها در سامانه الکترونیکی پذیرش و برقراری ارتباط مؤثر با هلدینگ ­ها و مجموعه­ های مختلف خصوصی، دولتی و عمومی جهت شناسایی شرکت­ های واجد شرایط پذیرش در بورس تهران از دیگر برنامه‌های مورد نظر در راستای پذیرش سهام شرکت های جدید است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ