کد خبر: ۱۷۲۷۳۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۵/۱۲

ادامه واکنش ها به حمله کشتی اسرائیلی : ۴ احضار، مواضع ایران و بوریس جانسون

ادامه واکنش ها به حمله کشتی اسرائیلی : ۴ احضار، مواضع ایران و بوریس جانسون

واکنش ها به حمله کشتی اسرائیلی با احضار سفیران ایران در لندن و بخارست،کاردار بریتانیا و سفیر رومانی در تهران و مواضع نخست وزیر انگلیس و وزارت خارجه ایران ادامه دارد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، واکنش ها به حمله پنچ شنبه گذشته به کشتی اسرائیلی مرسر استریت ( با مدیریت شرکت زودیاک متعلق به ایال اوفر میلیاردر اسرائیلی ) و کشته شدن دو نفر اهل بریتانیا و رومانی و ادعای نقش ایران در این رویداد دریای عمان ادامه دارد .

براساس این گزارش، در حالی سفیران ایران در لندن و بخارست احضار شدند که تهران هم کاردار بریتانیا و سفیر رومانی را احضار کرد و اتهامات را شتابزده، متناقض و بدون سند و مدرک خواند .

از سوی دیگر بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، حمله به نفتکش را غیرقابل قبول و تکان‌دهنده دانست و گفت: ایران باید با پیامدهای اقدامات روبرو شود.

وزارت خارجه رومانی هم مانند اسرائیل، بریتانیا و آمریکا در بیانیه‌ای این حمله را به شدت محکوم کرد و خواهان توضیح فوری ایران شد و اعلام کرد به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد حمله با پهپاد ، عمدی بوده و توسط ایران برنامه‌ریزی شده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه هم اعلام کرد: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس، بیانیه‌های تحریک‌آمیز و هماهنگ شده از سوی انگلستان و آمریکا را محکوم می‌کند. آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌ زنی می‌کنند . هرگونه ماجراجویی ضدایرانی ، پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ