کد خبر: ۱۷۲۷۴۹
۱۱:۷ - ۱۴۰۰/۵/۱۲

هزینه‌ ۳.۵ هزار میلیارد تومانی درمان کرونا برای بیمه سلامت+ نرخ بستری و سرپایی
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت اعلام کرد:

هزینه‌ ۳.۵ هزار میلیارد تومانی درمان کرونا برای بیمه سلامت+ نرخ بستری و سرپایی

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت با توضیح درباره هزینه‌های درمان کرونا با بیمه پایه گفت: این بیماری بیش از ۳.۵ هزار میلیارد تومان برای بیمه سلامت هزینه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حنان حاج‌محمودی درباره هزینه‌های سازمان بیمه سلامت در مبارزه با کرونا به ایسنا گفت: میانگین سهم پرداختی سازمان در سال جاری بابت هر پرونده بستری درمان کرونا معادل ۷. ۶ میلیون تومان بوده و با توجه به اینکه تعهد سازمان‌های بیمه‌گر بر اساس تعرفه‌های دولتی است پرداخت بیمه شده‌ (بدون احتساب بیمه تکمیلی) از حداقل ۱۰ درصد در بخش دولتی و حداکثر ۷۰ درصد در بخش خصوصی متغیر است. 

وی درباره میزان هزینه درمان کرونا در بخش دولتی و سهم بیمار در پرداخت هزینه‌ها افزود: هزینه‌های بستری مبتلایان کرونا در بخش دولتی بطور میانگین ۶. ۸ میلیون تومان تمام می‌شود که ۶.۷ میلیون تومان آن توسط سازمان پرداخت می‌شود و بقیه نیز سهم بیمار است. در عین حال بخشی از مبلغ بصورت یارانه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود. بدون در نظر گرفتن کمک دولت، مریض باید ۱.۹ میلیون تومان پرداخت کند. از طرفی بسته به نیاز بیماران به بستری در ICU این هزینه‌ها بیشتر نیز خواهد شد. 

این مدیر با اشاره به هزینه بستری و سرپایی در بخش خصوصی توضیح داد: هزینه بستری مبتلایان به کرونا در بخش خصوصی بطور میانگین ۲۲ میلیون تومان تمام می‌شود و بر اساس ضوابط ابلاغی، ملاک پرداخت سازمان بیمه سلامت به عنوان بیمه‌گر پایه در کلیه بخش‌ها بر اساس تعرفه‌های بخش دولتی محاسبه می‌شود.

حاج‌محمودی ادامه داد: در بیمارستان‌های غیر‌طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت با رعایت ضوابط مربوطه امکان محاسبه و پرداخت سهم بیمه پایه هزینه‌ های بستری برای صندوق‌های بیمه پرداز در قالب خسارت متفرقه با ارائه اسناد مثبته‌ (صورت‌حساب بستری و ضمائم) فراهم است. میزان هزینه بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع کرونا تا ۵ مرداد به طوری است که کل هزینه بستری در تمامی صندوق‌های بیمه سلامت بالغ بر ۲.۷ هزار میلیارد تومان شده است.

به گفته وی، کل هزینه داروهای بخش پرونده‌های بستری در تمامی صندوق‌های سازمان بیمه سلامت بالغ بر ۸۹۴ میلیارد تومان شده است. پرداختی سازمان بیمه سلامت بابت درمان بیماران مبتلا به کرونا در بخش بستری تاکنون حدود ۲ هزار میلیارد تومان بوده و در بخش سرپایی به دلیل عدم امکان تفکیک دقیق هزینه‌ها و خدمات (ویزیت، دارو، اسکن، آزمایش و...) تعیین میزان دقیق هزینه و میانگین ریالی آن دشوار است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ