کد خبر: ۱۷۳۱۳۶
۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۵/۲۴

شرکت سیمانی برای دومین بار درج و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد
در بازار دوم معاملات بورس و با سرمایه ۲۹۵.۹ میلیاردی:

شرکت سیمانی برای دومین بار درج و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد

شرکت سیمان آبیک با سرمایه ۲۹۵.۹ میلیارد تومانی که پیش از این به دلیل عدم ایفای تعهد، لغو پذیرش شده بوئ برای دومین بار در بورس تهران درج و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سیمان آبیک اردیبهشت سال 91 با پذیرش در بورس تهران ، آماده عرضه اولیه در 18 تیر همان سال شده بود اما به دلیل عدم ایفای تعهد، لغو پذیرش شد و به عرضه اولیه نرسید .

براساس این گزارش در این میان با موافقت هیات ‌پذیرش این شرکت برای دومین بار در فهرست شرکت های بورسی قرار گرفت و با نماد "سابیک" و پلاک 592 در ﺑﺨﺶ سیمان، آهک و گچ طبقه در بازار دوم بورس درج شد تا اماده عرضه اولیه 15 درصدی سهام باشد.

طبق بررسی های بورس پرس، سیمان آبیک ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۴۸ توسط شرکت سیمان فارس و خوزستان تاسیس و به‌موجب پروانه بهره برداری از خطوط تولیدی تولیدی واحد یک و دو در بهمن سال ۱۳۵۲ و شهریور ۱۳۵۷ با ظرفیت اسمی سالانه ۱.۰۵ و ۱.۲ میلیون تن فعالیت را آغاز کرد.

این شرکت ۱۶ دی سال ۸۱ بصورت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و به موجب مصوبه مجمع فوق العاده ۲۵ بهمن سال ۸۳ به سهامی عام تغییر یافت. در حال حاضر سیمان آبیک جز واحدهای تجاری فرعی شرکت سیمان فارس و خوزستان و واحد تجاری نهایی شستا بشمار می‌رود. مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه در کیلومتر ۸۰ اتوبان تهران قزوین واقع است.

سرمایه شرکت با ۲۹۶ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی ۱۰ مرحله افزایش سرمایه به ۲۹۵.۹ میلیارد تومان رسیده است. ۹۷.۹۸ درصد سهام شرکت به سیمان فارس و خوزستان تعلق دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ