کد خبر: ۱۷۴۶۱۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۹

نیاز شاخص بورس به اصلاح و مقاومت مهم در محدوده ۱.۶ الی ۱.۶۵ میلیون واحدی
تحلیل گران یک شرکت سرمایه گذاری اعلام کردند:

نیاز شاخص بورس به اصلاح و مقاومت مهم در محدوده ۱.۶ الی ۱.۶۵ میلیون واحدی

تحلیل گران یک شرکت سرمایه گذاری با اعلام اینکه نیاز به اصلاح در شاخص کل کاملا حس می شود، محدوده ۱.۶ الی ۱.۶۵ میلیون واحدی را مقاومت مهم این متغیر معرفی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی دماسنج بازار سهام دیروز با سقوط جانانه و بی سابقه سال جاری با ریزش ۴۹.۴ هزار واحدی مواجه شد که شرکت سرمایه گذاری اهتمام ایرانیان ، پیش از این رویداد اعلام کرده بود: شاخص کل بدون هیچ استراحت و اصلاحی مسیر طولانی را صعود کرده و با توجه به وضعیت اندیکاتورها از جمله اندیکاتور RSI که در محدوده Over Bought قرار گرفته ، نیاز به اصلاح در شاخص کل کاملا حس می شود.

با توجه به همبستگی قیمت دلار و شاخص کل به نظر می رسد تا به این جای کار دلار درایور مناسبی برای بازار بوده و با رشد پیاپی قیمت دلار ، شاخص کل نیز پا به پای آن رشد کرده و طی هفته های اخیر موجب افزایش ورود نقدینگی به بازار شده که این مسئله می تواند از عمق اصلاحی شاخص کل بکاهد.

محدوده 1.6 الی 1.65 میلیون واحدی ، مقاومت مهم محسوب می شود. چرا که از منظر روانی نیز جایگاه ویژه ای نزد اذهان فعالان بازار دارد و در صورتی که درایور دلار یاری نکند باید انتظار تغییر روند را از این محدوده داشت.

شاخص هم وزن نیز به درستی جاماندگی را جبران کرد و تقریباً در محدوده ای متناظر با شاخص کل قرار دارد که نزدیک به قله قبل نیز است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ