کد خبر: ۱۷۴۶۵۹
۱۰:۱ - ۱۴۰۰/۶/۱۰

نوسان ۱.۴۸ تا ۱.۶ میلیون واحدی شاخص بورس و پیش بینی دلار ۲۴ هزار تومانی
کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

نوسان ۱.۴۸ تا ۱.۶ میلیون واحدی شاخص بورس و پیش بینی دلار ۲۴ هزار تومانی

کارشناس بازارسرمایه با اعلام نوسان ۱.۴۸ تا ۱.۶ میلیون واحدی شاخص و اثر احتمالی و منفی چندعامل ، پیش‌بینی کرد با مشخص شدن رئیس کل جدید بانک مرکزی ، دلار تا ۲۴ هزار تومان ریزش کند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکبر ادهم درباره دلایل ریزش‌های دو سه روز گذشته شاخص و کاهش قیمت سهام شرکت های بزرگ به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: شاخص در چند ماه گذشته ، بیش از ۴۰ درصد رشد کرد و سطح مقاومت یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحدی هم به صورت غیر واقعی به بالا شکسته شد و احتمال زیادی وجود داشت که با اصلاح در این سطح ، بازار با فشار فروش مواجه شود .

وی ادامه داد: برخی سهامداران نیز دنبال بهانه‌ای برای فروش بودند که کاهش دلار این بهانه را داد. تعدادی هم مانند سهامداران پالایشی  دارویی‌، کانی‌های فلزی، سیمانی‌ به سود‌های اندک قانع هستند و با کوچک‌ترین بهانه دست به عرضه می‌زنند.

این کارشناس افزود: با این اوصاف درصورت ادامه ریزش‌ قیمت ها، شاخص به یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد می‌رسد و بعد از آن تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ در نوسان خواهد بود و ممکن است یک روز در میان ، مثبت و منفی شود.اما اگر دماسنج بازار در ارقام بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تثبیت شود، پول‌های بزرگی وارد خواهد شد. با این همه بررسی روند خروج پول نشان می دهد هنوز اعتماد به بازار سرمایه به صورت کامل برنگشته و سهامداران همچنان به سود‌های کم قانع هستد.

به گفته ادهم ، زمزمه‌های فروش اوراق مشارکت از طرف دولت برای تامین کسری بودجه و افزایش نرخ بهره بین بانکی ، اثر منفی بر بازار سرمایه می‌گذارد . همچنین زمزمه‌های عرضه شدید دلار نیمایی به گوش می‌رسد که باعث می‌شود روند کاهشی  دلار ادامه یابد . حتی پیش‌بینی می‌شود با مشخص شدن رئیس کل جدید بانک مرکزی ، دلار تا محدوده ۲۴ هزار تومان ریزش کند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ