کد خبر: ۱۷۵۰۷۷
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۶/۲۲

توضیحات سخنگوی شیائومی درباره قفل گوشی در ایران و چند کشور

توضیحات سخنگوی شیائومی درباره قفل گوشی در ایران و چند کشور

سخنگوی شیائومی، دلیل قفل گوشی در کشورهای تحریمی از جمله ایران را سیاستی منطقه‌ای و با هدف جلوگیری از قاچاق کالا و حفظ امنیت داده کاربران اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سخنگوی شیائومی درباره علت قفل شدن گوشی در کشورهای تحریمی از جمله ایران به گلوبال‌تایمز گفت: این شرکت به‌ صورت موقت،ب رخی گوشی‌های هوشمند را قفل کرده بود تا درباره احتمال قاچاق این کالاها در بازار خاکستری ، تحقیقاتی انجام دهد. با اتمام تحقیقات می‌توان قفل دستگاه‌ها را باز کرد.

وی افزود: قفل گوشی‌ها ، بازار خاصی را هدف قرار نمی‌دهد. بلکه سیاستی منطقه‌ای با هدف جلوگیری از قاچاق و حفظ امنیت داده کاربران است.

بر اساس این گزارش، سیاست صادرات شیائومی به مشتریان اجازه نمی‌دهد محصولات این شرکت را به کشورهای تحریم‌شده صادر کنند. با این وجود طی سال‌های اخیر بازاری خاکستری ایجاد شده و برخی مشتریان گوشی ها را در یک منطقه خریداری و در منطقه‌ای دیگر استفاده می کنند.

برخی رسانه‌ها این اقدام شیائومی را به سیاست‌های آمریکا نسبت داده‌اند.در نیمه دوم سال جاری میلادی،شیائومی توانست رتبه دوم را در فروش جهانی د کسب کند.اتفاقی که برای اولین بار به‌ واسطه رشد گسترده موبایل‌های این شرکت در بازارهای خارجی رخ داد. شیائومی همچنین سهمی ۱۵ درصدی در بازار گوشی‌های هوشمند کوبا دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ