کد خبر: ۱۷۵۰۸۷
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۶/۲۲

مواضع ایران درباره برجام و فعالیت های هسته ای
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد:

مواضع ایران درباره برجام و فعالیت های هسته ای

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام اینکه ایران با حفظ موضع قبلی و لغو همه تحریم ها مذاکرات وین را دنبال می کند، گفت: تهران هیچ منفعت فرا برجامی برای طرف مقابل را نمی پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب‌ زاده درباره سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به تهران گفت: مروادات ایران و آژانس فنی و غیر سیاسی است و مادامی که موضع غیر تبعیض آمیز آژانس با ایران حفظ شود،روابط ادامه خواهد داشت.

وی افزود: رایزنی‌های سازنده ای در راستای توسعه تعاملات دو جانبه انجام شد و قرار است گروسی سفرها را به صورت منظم‌تری انجام دهد و بعد از نشست شورای حکام به تهران باز خواهد گشت. این نشست با دقت و از نزدیک دنبال خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی به دنبال قطعنامه بودند ولی این چیزی نیست که در چارچوب فنی بین ایران و آژانس انجام شده باشد. کارت‌های حافظه به دلیل پر شدن ظرفیت باید تعویض و برخی دوربین ها تعمیر شوند.

خطیب‌ زاده گفت: در گفتگوهای وین،ایران موضع قبلی یعنی لغو همه تحریم های مغایر با برجام را دنبال می کند و هیچ منفعت فرا برجامی برای طرف مقابل را نخواهد پذیرفت.آمریکا توافق را نقض کرد و باید مجوز حضور بر سر میز مذاکرات را بگیرد. تهران تا ابد منتظر نمی‌ماند واشنگتن با اهرم غیرقانونی تحریم، فشار را بر مردم ایران وارد کند.

بر اساس این گزارش، برخی رسانه ها گمانه زنی هایی درخصوص احتمال صدور قطعنامه ایرانی در نشست آژانس مطرح کرده بودند اما با سفر اخیر گروسی به تهران این احتمال رفع شده و امیدها برای از سرگیری قریب الوقوع مذاکرات وین افزایش یافته است.

تهران از زمان روی کار آمدن ابراهیم رئیسی موضع جدی تری در این رابطه اتخاذ کرده است.ایران و آژانس دیروز برای نظارت بر برنامه هسته ای تهران به توافق رسیدند که نشانه حسن نیت ایران در مذاکرات پس از گزارش ادعایی آژانس مبنی بر کاهش سطح همکاری های تهران است.

با توجه به اعمال محدودیت هایی از سوی ایران،آژانس نگران بود حافظه دوربین‌ها به اشباع برسد و قسمت‌هایی از فعالیت‌های هسته ای فیلمبرداری نشود اما با توافق جدید و تعویض کارت‌های حافظه این نگرانی‌ رفع شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ