کد خبر: ۱۷۵۱۰۵
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۲۳

مجوز استفاده صنعت سیمان از سوخت مایع گرفته خواهد شد/ هشدار قطع گاز و برق
در زمستان :

مجوز استفاده صنعت سیمان از سوخت مایع گرفته خواهد شد/ هشدار قطع گاز و برق

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با اشاره به سهم ۸۰ درصدی بخش خانگی و هشدار به قطع گاز و برق در زمستان ، گفت: مجوز استفاده صنعت سیمان از سوخت مایع گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا جولایی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد گاز در بخش خانگی مصرف می‌شود به ایرنا گفت: حداکثر مصرف بخش خانگی ۶۱۰ میلیون متر مکعب پیش بینی شده اما در صورت عدم مدیریت صحیح ، زمستان با قطع گاز و برق همراه خواهد بود.

وی افزود: راه‌حل‌ها پیش‌بینی شده و با همکاری وزارت نیرو و پخش سعی می شود انرژی به صورت مطمئن تامین شود. اولویت با بخش خانگی و تجاری است و با استفاده از سوخت مایع مصارف نیروگاه‌ها و صنایع تامین خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای تولید پایداری در زمستان تعمیرات ۴ پالایشگاه ایلام ،۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، پارسیان و واحد یک پارس جنوبی در حال انجام است و تا پایان مهر هم تعمیرات کلیه پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال به پایان می‌رسد و با حداکثر توان در مدار قرار می‌گیرد. پیش‌بینی می شود در همین فاصله از طریق سوخت مایع انرژی مورد نیاز تامین شود.

جولایی گفت: مشکلی در تامین مازوت مورد نیاز نیروگاه‌ها در زمستان وجود ندارد. مخازن نیروگاه‌ها پر است و مشکلی در ذخیره‌سازی نیست. برای مصرف گازوئیل در نیروگاه‌ها با شرکت ملی پخش توافق شد تا روزانه ۳۵ میلیون لیتر تحویل دهند. در کنار آن ذخایر گازوئیل در نیروگاه‌ها هم وجود دارد.

وی افزود: روند ذخیره‌سازی گاز در مخازن سراجه و شوریجه مناسب است و تزریق به مخزن شوریجه تا اواسط آبان ادامه می یابد و در ۵ ماه پایانی سال جاری به طور کامل بهره ‌برداری خواهد شد. در برخی قسمت‌ها با جایگزینی سوخت مایع ، کمبود گاز جبران می شود. به طور مثال مجوز استفاده صنعت سیمان از سوخت مایع گرفته خواهد شد. معمولا اگر محدودیت در گازرسانی باشد برای صنایع ،قیمت سوخت مایع با قیمت مصوب سال گذشته اعمال می‌شود و یارانه به آن تعلق می‌گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ