کد خبر: ۱۷۵۱۱۳
۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۶/۲۳

اهمیت عرضه اولیه ترکیبی که امروز با
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد :

اهمیت عرضه اولیه ترکیبی که امروز با "توسن" ادامه می یابد + جایگاه صندوق ها

کارشناس بازار سرمایه با شاره به اینکه اکثر صندوق‌ها به رکوردهای شاخص دو میلیونی نزدیک شده و حتی از آن عبور کردند، اهمیت عرضه اولیه ترکیبی که امروز با سهام "توسن" ادامه می یابد را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی تیموری شندی مدیر عامل سابق تامین سرمایه لوتوس در خصوص تغییر روش عرضه‌های اولیه و دلایل اجرای روش عرضه اولیه ترکیبی برای شرکت‌های کوچک و متوسط که بعد از "حافزین" ، امروز با عرضه اولیه "توسن " ادامه می یابد به دنیای‌اقتصاد اعلام کرد: بازار سرمایه هر چند طی سال‌های اخیر توسعه یافته اما این توسعه با حضور مستقیم سرمایه‌گذاران همراه بود و برخی مواقع هم آسیب‌‌‌هایی نیز داشت.نمونه آن سال گذشته و نوسان‌های شدیدی بود که درنتیجه ایجاد ارتباط مستقیم همه سرمایه‌گذاران با بازار به وجود آمد.

بررسی عملکرد و گزارش‌های دوره‌‌‌ای صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری که مردم را به صورت غیرمستقیم به بازار سرمایه متصل کرده‌اند به رکوردهای شاخص دو میلیون واحدی نزدیک شده و حتی برخی نیز از این محدوده عبور کردند. این موضوع به این مفهوم است افرادی که به صورت غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شدند حتی اگر در زمان اوج شاخص هم سرمایه‌گذاری کرده باشند نه تنها طی این مدت ضرر نکردند بلکه در برخی مواقع بازدهی‌های بالایی هم داشتند.

بنابراین هرچه سرمایه‌گذاری‌ها و حضور عامه مردم در بازار به صورت غیرمستقیم توسعه پیدا کند به نفع همه سرمایه‌گذاران است. 

معضل ترکیب سهامداری چند میلیونی برای شرکت‌های کوچک

در عرضه‌های اولیه به‌ خصوص شرکت‌های کوچک، ساختار شرکت آمادگی لازم برای میزبانی از سرمایه‌گذاران میلیونی را ندارد. در این شرایط وقتی دو تا سه میلیون نفر جدید وارد ترکیب سهامداران این شرکت‌ها می‌شوند مشکلات عملیاتی عدیده‌ای هم ایجاد می‌ شود که نهایتا ضربه و آسیب آن متوجه سهامداران خرد می‌شود. به این ترتیب که در افزایش سرمایه‌ها، برگزاری مجامع و مشابه این فرآیندها مشکلاتی برای سهامداران خرد به وجود می‌آید. بر همین اساس ترکیب سهامداری چند میلیونی برای شرکت‌های کوچک در بدو ورود به بازار سرمایه منطقی نیست.

علاوه بر این ، رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران خرد جهت رقابت برای اخذ سهم بیشتر در عرضه‌های اولیه ، طی سال‌های گذشته همیشه مشکلاتی را به همراه داشت. بنابراین با وجود همه این موارد، روش ترکیبی در عرضه‌های اولیه، مناسب است. چرا که بازدهی و نفع صندوق‌ها، منفعت سرمایه‌گذاران خرد را به همراه دارد و باعث می‌شود روش‌های عرضه و کشف قیمت‌ها حرفه‌ای شود. صندوق‌ها هم توسط افراد خبره و متخصص اداره می‌شوند.

استراتژی‌ها و تصمیم‌های مقام ناظر به سازمان بورس و بورس‌ها کمک می‌کند تا فضای سرمایه‌گذاری بهتری تجربه شود که به نفع همه اهالی بازار سرمایه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ