کد خبر: ۱۷۵۱۱۸
۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۶/۲۳

قیمت خرید تضمینی چغندر تا چهار ماه آینده اصلاح می‌شود / آمار تولید
مجری طرح در وزارت جهاد کشاورزی:

قیمت خرید تضمینی چغندر تا چهار ماه آینده اصلاح می‌شود / آمار تولید

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به عدم رضایت کشاورزان از قیمت خرید تضمینی اعلامی چغندرقند توسط شورای قیمت‌گذاری گفت: این نرخ تا بهمن ماه اصلاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیمان حصادی با بیان اینکه شورای قیمت‌گذاری اخیراً قیمت ۱۴۷۵ تومان را برای خرید تضمینی چغندرقند اعلام کرده به صدا و سیما گفت: این قیمت با توجه به شرایط رقابتی و هزینه‌های تولید برای چغندرقند مناسب نیست و بیشتر کشاورزان از قیمت اعلامی ناراضی‌ هستند.

وی افزود: برای تغییر رویکرد در این حوزه برنامه‌ریزی شده و با توجه به اینکه هنوز تا زمان برداشت چغندرقند بهاره زمان وجود دارد این قیمت تا بهمن ماه اصلاح می‌شود. هزینه‌های تولید و شرایط رقابتی در این حوزه برای تعیین قیمت خرید تضمینی در اولویت خواهد بود.

حصادی ادامه داد: سال جاری در راستای خودکفایی شکر گام بسیار بلندی برداشته شده و حداقل ۱.۸ میلیون تن تولید این محصول محقق خواهد شد. این در حالی است که نیاز به این محصول بین ۲.۲ تا ۲.۳ میلیون تن است. با توجه به شرایط مناسب تولید، سال جاری حداقل ۵.۵ میلیون تن چغندرقند بهاره و ۱.۴ میلیون تن چغندرقند پاییزه در مجموع حدود ۷ میلیون تن برداشت می‌شود که این آمار مناسبی برای تولید این محصول در داخل است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ