کد خبر: ۱۷۵۱۵۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۲۴

طرح عرضه خودرو در بورس کالا توسط کمیسیون صنایع تصویب شد
نماینده مجلس:

طرح عرضه خودرو در بورس کالا توسط کمیسیون صنایع تصویب شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح عرضه خودرو در بورس کالا در کمیسیون صنایع تصویب شده و ظرف ۲ ماه آینده به صحن خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح‌ اله ایزدخواه با اشاره به آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بحث تولید و عرضه خودرو طرحی تهیه شده که شامل ۲۰ ماده است و در آن بحث اسقاط خودرو و عرضه در بورس کالا گفته شده است.

وی افزود: تجربه موفق عرضه سیمان در بورس کالا، قیمت این کالا را تا حد زیادی کاهش داد. این شفافیت و کاهش قیمتی که در سیمان رخ داد در مورد خودرو نیز رخ می‌دهد که با عرضه خودرو در بورس کالا، بازار آن شفاف و جلوی رانت‌ها و دلالی‌ها گرفته می‌شود. برخی ادعا کرده‌اند اگر خودرو در بورس کالا عرضه شود، قیمت متفاوتی خواهد داشت و بدون قید و بند خواهد بود اما اینگونه نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: عرضه خودرو در بورس کالا تنظیم گری و شرایط برای این کار شفاف شده است. با عرضه خودرو در بورس می‌توان از خرید و فروش‌های کاذب جلوگیری کرد. تمام موارد اکنون در قالب یک طرح جدید آماده است و به دلیل اینکه در کمیسیون تصویب شده، ظرف ۲ ماه آینده به صحن خواهد آمد.

ایزدخواه با بیان اینکه تاکنون دولت‌ها بخصوص یازدهم و دوازدهم چیزی به اسم صنعت خودرو را نمی‌دیدند بلکه ۲ شرکت خودروساز را می‌دیدند، ادامه داد: وزیر صنعت موظف است سیاست صنعت خودرو را اصلاح کند نه اینکه مراقب این باشد ترازنامه خودروسازان شبه دولتی بالا و پایین نشود البته در دولت جدید این موضوع را خواهیم دید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ