کد خبر: ۱۷۵۴۰۸
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۳۱

نماینده مجلس: کره جنوبی پرداخت بدهی به ایران را مشروط به تهاتر کالا نکند!

نماینده مجلس: کره جنوبی پرداخت بدهی به ایران را مشروط به تهاتر کالا نکند!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عدم دسترسی ایران به منابع ارزی را خلاف اصول تجارت و حقوق بین الملل اعلام کرد و گفت: کره جنوبی نمی تواند پرداخت بدهی را مشروط به تهاتر کالا کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فدا حسین مالکی با اشاره به مجوز آمریکا به کره جنوبی مبنی بر تهاتر مطالبات ایران با محصولات ال جی و سامسونگ، گفت: بازگرداندن پول‌های بلوکه شده ایران از طریق تهاتر، خلاف قوانین و مقررات بین المللی است. سئول نباید پرداخت بدهی را موکول به مجوز آمریکا کند.

وی افزود: آمریکا برخلاف قوانین بین المللی، قوانین داخلی را به دنیا دیکته می‌کند که به معنی ذلت برای کره و مشارکت در کلاهبرداری کاخ سفید است.

این نماینده مجلس ادامه داد: حل و فصل این موضوع  نیاز به تلاش مضاعف سئول دارد تا به سرعت خط اعتباری با ایران اجرایی شود.کره جنوبی تحت فشار آمریکا با مسدود کردن منابع ارزی ایران در شرایط کرونایی، نگاه مردم را تغییر داده است.

مالکی گفت: مجلس در قبال چنین رفتارهایی بی‌تفاوت نمی‌ماند. آمریکا و همه شرکا در این جنایات باید به قوانین بین المللی و حقوق ملت‌ها احترام بگذارند. در غیر این صورت باید منتظر عکس العمل شدید ملت‌ها باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای‌ پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ